Stellantis stawia na wodór. Kolejny krok w rozwoju tego napędu

W ostatnim czasie wiele koncernów mocno zaczyna stawiać na rozwiązania wodorowe, w szczególności w przypadku samochodów dostawczych. Dobrym przykładem jest Stellantis, który sprzedał holenderskiej firmie 16 wodorowych Opli e-Vivaro.

Opel e-Vivaro HydrogenOpel e-Vivaro Hydrogen
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Opel
Kamil Niewiński

Z biegiem czasu wodór staje się dla producentów coraz bardziej kuszącym typem napędu. Oczywiście bardzo prężnie działa przy nim Toyota, a ostatnio wiele testów, również komercyjnych, zaczęła przeprowadzać Grupa Renault. Nie można w tej wyliczance nie wspomnieć również o Stellantis, który dumnie mówi o sobie jako o liderze rynku wodorowych samochodów użytkowych.

Swoje ambicje koncern chce potwierdzać na wiele sposobów. Dobrym sposobem niewątpliwie jest sprawienie, że więcej osób będzie mogło na co dzień zapoznać się z wodorem. Będzie to możliwe chociażby dzięki umowie z holenderską firmą budowlaną Jos Scholman, działającą na rynku od 40 lat w takich dziedzinach, jak tworzenie dróg, prace ziemne czy inżynieria wodna.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Mirai - piję wodę z wydechu

Jos Scholman kupił od Stellantis 16 egzemplarzy Opla e-Vivaro. Są one napędzane ogniwami wodorowymi, które przetwarzają energię wytworzoną podczas spalania wodoru na energię elektryczną. Samo auto według danych Stellantis może pochwalić się zasięgiem na poziomie 400 km i możliwością dotankowania do pełna w czasie zaledwie 5 minut. Maksymalna przestrzeń załadunkowa to zaś 6,1 m3.

Opel e-Vivaro Hydrogen
Opel e-Vivaro Hydrogen © Materiały prasowe | Opel
Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie