Szef Jaguara: Bogatych nie interesuje, co jest pod maską. Liczy się głównie wygląd

W ostatnich tygodniach Jaguar wzbudził wiele kontrowersji - najpierw przedstawiając nowe szaty, a następnie koncept, będący zapowiedzią przyszłego, elektrycznego modelu. Nie będzie V8 i V12, tylko prąd. Zdaniem szefa marki, to i tak bez znaczenia.

Jaguar Type 00Jaguar Type 00
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jaguar
Aleksander Ruciński

Jaguar, jakiego znaliśmy dotychczas, umarł na dobre. Firma postanowiła ograniczyć działalność, by powrócić za kilka lat w zupełnie nowej formie. Jej zapowiedzią jest koncept Type 00, który budzi kontrowersje nie tylko z uwagi na wygląd, ale i napęd. Co na to szef marki?

Dyrektor zarządzający Jaguara, Rawdon Glover udzielił niedawno wywiadu dla magazynu "Top Gear", w którym przedstawił swój punkt widzenia. Trzeba przyznać, że narracja Glovera idealnie pasuje do tego, co Jaguar wyczynia w ostatnim czasie. Mówiąc wprost - jest kontrowersyjna.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jaguar I-Pace - Europejski Samochód Roku 2019. Czy zasłużył na ten tytuł?

Glover stwierdził, że nowy, elektryczny model będzie kosztować około 120 tys. dolarów. To dwa razy więcej od dotychczasowej średniej dla marki. Oznacza to, że Jaguar przeskoczy z rewirów premium do segmentu aut luksusowych, w którym obowiązują zupełnie inne zasady.

Zdaniem Glovera, ludzie wydający na auto ponad 100 tys. dolarów, wybierają "przede wszystkim design i wnętrze. Układ napędowy jest gdzieś 13. na liście priorytetów". Szef marki twierdzi, że elektryczny napęd nie odstraszy klientów od zakupu nowego Jaguara. "Kupią go, ponieważ będą uważać, że jest piękny" - wyjaśnia.

Patrząc na grafiki przedstawiające nadwozie, można mieć inne zdanie na temat urody nowego Jaga, lecz Glover jest przekonany, że auto ma wszystko, czego potrzeba, by wyróżnić się w segmencie aut "które wyglądają jak kostka mydła", ponieważ ich projektanci popadli w fascynację aerodynamiką.

Wygląda na to, że Jaguar jest pewny swego. Czy słusznie? Cóż, okaże się za kilka lat...

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟