Test: Kia e-Niro - mów o niej: normalny samochód

Jeśli — tak jak mnie — irytują was testy aut elektrycznych, mających wyglądać jakby pochodziły z przyszłości, a do tego pozowanie z przewodami do ładowania i sesje przy ładowarkach, jakby tankowanie (ładowanie) samochodu było najważniejsze, to... zapraszam na mój test Kii e-Niro.

Marcin Łobodziński

Jeśli — tak ja — i ty nie rozumiesz reklamy tego modelu z udziałem Roberta De Niro, to łatwiej będzie po kontakcie z Kią e-Niro. Też nie miałbym o niej za wiele do powiedzenia (jak De Niro), poza tym, że jest zupełnie normalnym autem (dokładnie to powiedział). A jak reklamować coś zwykłego, jeśli nie znanym aktorem?

Kia e-Niro ma trzy bardzo ważne cechy — jest dobra, jest przystępna cenowo, jest po prostu samochodem. Zwykłym. Nie elektrykiem rodem z dalekiej przyszłości, nie narzuca się sylwetką czy parametrami, a co nierzadko za tym idzie — także wygórowaną ceną. Po prostu normalny samochód.

Obecnie pierwsza generacja e-Niro zbliża się do końca życia, ale Kia wydała cennik na rok 2022, więc samochód wciąż jest w grze. I choć nie umywa się technologią do najnowszego Hyundaia Ioniqa 5, czy choćby do nowej Kii Niro (jeszcze nieprodukowana), to patrząc na auto w sposób czysto pragmatyczny, wciąż jest jednym z najlepszych modeli w klasie.

Z ceną od 155 240 zł (po uwzględnieniu dopłaty) daje wysoki komfort podróżowania czterem osobom, bardzo pojemny bagażnik, świetną dynamikę, za sprawą 204-konnego silnika, dobrą jakość wykonania, a jeśli zapłacisz 165 240 zł (z dopłatą) za wersję XL, to również niemal kompletne wyposażenie. Jak w aucie testowym, na którego wideo zapraszam.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy