Test: Kia e-Niro - mów o niej: normalny samochód

Jeśli — tak jak mnie — irytują was testy aut elektrycznych, mających wyglądać jakby pochodziły z przyszłości, a do tego pozowanie z przewodami do ładowania i sesje przy ładowarkach, jakby tankowanie (ładowanie) samochodu było najważniejsze, to... zapraszam na mój test Kii e-Niro.

Marcin Łobodziński

Jeśli — tak ja — i ty nie rozumiesz reklamy tego modelu z udziałem Roberta De Niro, to łatwiej będzie po kontakcie z Kią e-Niro. Też nie miałbym o niej za wiele do powiedzenia (jak De Niro), poza tym, że jest zupełnie normalnym autem (dokładnie to powiedział). A jak reklamować coś zwykłego, jeśli nie znanym aktorem?

Kia e-Niro ma trzy bardzo ważne cechy — jest dobra, jest przystępna cenowo, jest po prostu samochodem. Zwykłym. Nie elektrykiem rodem z dalekiej przyszłości, nie narzuca się sylwetką czy parametrami, a co nierzadko za tym idzie — także wygórowaną ceną. Po prostu normalny samochód.

Obecnie pierwsza generacja e-Niro zbliża się do końca życia, ale Kia wydała cennik na rok 2022, więc samochód wciąż jest w grze. I choć nie umywa się technologią do najnowszego Hyundaia Ioniqa 5, czy choćby do nowej Kii Niro (jeszcze nieprodukowana), to patrząc na auto w sposób czysto pragmatyczny, wciąż jest jednym z najlepszych modeli w klasie.

Z ceną od 155 240 zł (po uwzględnieniu dopłaty) daje wysoki komfort podróżowania czterem osobom, bardzo pojemny bagażnik, świetną dynamikę, za sprawą 204-konnego silnika, dobrą jakość wykonania, a jeśli zapłacisz 165 240 zł (z dopłatą) za wersję XL, to również niemal kompletne wyposażenie. Jak w aucie testowym, na którego wideo zapraszam.

Wybrane dla Ciebie

Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS