Test: Mazda CX-60 – ponad 3 litry pod maską. Tym razem nic nie tracimy!

Mimo że japoński producent ma w swoim portfolio kilka udanych SUV-ów, to CX-60 jest zupełnie nowym, stworzonym od podstaw modelem. Patrząc na kilka rozwiązań technicznych, można śmiało powiedzieć, że tego jeszcze nie było.

Maciej Gomułka

Mazda CX-60 – test wideo

Obecne czasy są dość trudne dla motoryzacji z wielu względów. Kiedy producenci wprowadzają na rynek nowy model, zwłaszcza reprezentujący najpopularniejszy segment, to możemy mieć pewność, że w dużej mierze będzie on bazować na konstrukcji już oferowanej. Mazda jednak idzie pod prąd.

Kiedy spojrzymy na paletę jednostek napędowych, nie powinna nas zdziwić obecność hybrydy typu plug-in, która pozwoli przejechać na prądzie około 60 km. To bardzo często spotykane rozwiązanie, jednak Mazda wcześniej oferowała wyłącznie miękkie hybrydy. Ponadto jest to układ, który sprawia, że z mocą 327 KM, model CX-60 jest najmocniejszym samochodem w gamie.

W niedalekiej przyszłości pojawią się też inne opcje do wyboru, które raczej nie kojarzą się powszechną tendencją wśród innych producentów. Będą to sześciocylindrowe, rzędowe silniki. Turbodoładowana jednostka wysokoprężna będzie mieć pojemność 3,3 l pojemności, natomiast benzynowa, wolnossąca będzie trzylitrowa.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o tym modelu, zapraszam do oglądania.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy