Test: Renault Megane E-Tech – technologia z F1 i 150 patentów

Francuzi lubią robić rzeczy po swojemu i nie inaczej jest w nowym hybrydowym Renault Megane. Korzysta z unikalnej technologii rodem z Formuły 1, ale czy to nie zbyteczna komplikacja? Wyjaśniamy, jak działa.

Mateusz Raczyński

Renault Megane E-Tech – test wideo

Oto nowe Renault Megane E-Tech, czyli w wersji hybrydowej. Renault zaprezentowało hybrydy dość późno, ale dzięki temu mogło poprawić to, co u konkurencji było nie tak – pojemności bagażników, wycie skrzyń CVT, zużycie paliwa i czas spędzony na silniku elektrycznym.

Żeby Megane mogło to osiągnąć, Renault złożyło 150 wniosków patentowych i zaprzęgło do pracy technologię z F1. Z tak ciężkimi działami raczej ciężko dyskutować, ale okazuje się, że można.

Nie każdy system i układ działa tu idealnie. Momentami brakuje płynności. Ale czy to skreśla Megane E-Tech ze 160-konną hybrydą z waszej listy zakupów? Odpowiadam w filmie.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku