Test: Renault Megane E-Tech – technologia z F1 i 150 patentów

Francuzi lubią robić rzeczy po swojemu i nie inaczej jest w nowym hybrydowym Renault Megane. Korzysta z unikalnej technologii rodem z Formuły 1, ale czy to nie zbyteczna komplikacja? Wyjaśniamy, jak działa.

Mateusz Raczyński

Renault Megane E-Tech – test wideo

Oto nowe Renault Megane E-Tech, czyli w wersji hybrydowej. Renault zaprezentowało hybrydy dość późno, ale dzięki temu mogło poprawić to, co u konkurencji było nie tak – pojemności bagażników, wycie skrzyń CVT, zużycie paliwa i czas spędzony na silniku elektrycznym.

Żeby Megane mogło to osiągnąć, Renault złożyło 150 wniosków patentowych i zaprzęgło do pracy technologię z F1. Z tak ciężkimi działami raczej ciężko dyskutować, ale okazuje się, że można.

Nie każdy system i układ działa tu idealnie. Momentami brakuje płynności. Ale czy to skreśla Megane E-Tech ze 160-konną hybrydą z waszej listy zakupów? Odpowiadam w filmie.

Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀