Test: Renault Megane E-Tech – technologia z F1 i 150 patentów

Francuzi lubią robić rzeczy po swojemu i nie inaczej jest w nowym hybrydowym Renault Megane. Korzysta z unikalnej technologii rodem z Formuły 1, ale czy to nie zbyteczna komplikacja? Wyjaśniamy, jak działa.

Mateusz Raczyński

Renault Megane E-Tech – test wideo

Oto nowe Renault Megane E-Tech, czyli w wersji hybrydowej. Renault zaprezentowało hybrydy dość późno, ale dzięki temu mogło poprawić to, co u konkurencji było nie tak – pojemności bagażników, wycie skrzyń CVT, zużycie paliwa i czas spędzony na silniku elektrycznym.

Żeby Megane mogło to osiągnąć, Renault złożyło 150 wniosków patentowych i zaprzęgło do pracy technologię z F1. Z tak ciężkimi działami raczej ciężko dyskutować, ale okazuje się, że można.

Nie każdy system i układ działa tu idealnie. Momentami brakuje płynności. Ale czy to skreśla Megane E-Tech ze 160-konną hybrydą z waszej listy zakupów? Odpowiadam w filmie.

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii