Test wideo: Jeep Grand Cherokee 4xe – najbardziej luksusowa generacja

Od lat Jeep Grand Cherokee wielu osobom kojarzył się z luksusem, mocą i dzielnością terenową. Najnowsza generacja jest pod kilkoma względami lepsza od poprzedniej, ale czy to znaczy, że nie mamy za czym tęsknić?

Maciej Gomułka

Piąta generacja tego modelu pojawia się na naszym rynku z niewielkim opóźnieniem, bowiem jej premiera miała miejsce w 2021 roku. Mimo że od dłuższego czasu jej wygląd nie był tajemnicą, to przy bezpośrednim spotkaniu, robi wrażenie. Jest większa od poprzednika, masywnie narysowana i przyciąga spojrzenia. Nie sposób pomylić tego auta z żadną inną marką.

Jeep Grand Cherokee 4xe
Jeep Grand Cherokee 4xe © WP

Kiedy zajrzymy do środka, trafimy na znany dla amerykańskiego rynku przepych. Skórzana tapicerka oraz drewniane wykończenie robią wrażenie i nikt nie próbuje nas oszukać za pomocą eko materiałów, które tylko imitują skórę. Bogate wyposażenie zadowoli wymagających odbiorców, a sama stylistyka wnętrza naprawdę cieszy oko. Ergonomia jest na wysokim poziomie i wiele funkcji obsługujemy fizycznymi przyciskami lub pokrętłami.

Jeep Grand Cherokee 4xe
Jeep Grand Cherokee 4xe © WP

Puryści mogą jednak poczuć dysonans, kiedy zajrzą pod maskę. Egzemplarze skierowane na rynek europejski mogą być zasilane wyłącznie układami hybrydowymi typu plug-in bazującymi na czterocylindrowej jednostce o pojemności dwóch litrów. Kierowcy będą mieć do dyspozycji 380 KM, co absolutnie wystarcza, niemniej niektórym może brakować pomruku widlastego silnika. Obecność układu hybrydowego nie gwarantuje jednak niskiego zużycia paliwa. Przy rozładowanej baterii wspomaganie prądem jest niewielkie, a spalanie wysokie.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o tym samochodzie, zapraszam do oglądania testu wideo.

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i... w terenie! Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i... w terenie! Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej