WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

Test wideo: McLaren Artura łączy 680 KM i zużycie 5,5 l/100 km. Tak wygląda przyszłość superaut

Siadam za kierownicą egzotycznego bolidu z włókna węglowego, który szczyci się mocą 680 KM. Wciskam przycisk uruchomienia napędu i... nic się nie dzieje. Jadę na prądzie. Tak zaczyna się era superaut, w której muszą mierzyć się nie tylko z konkurentami, ale i trudniejszym rywalem: normami emisji spalin.

Mateusz Żuchowski

McLaren Artura (2022) – test, opinia

Nowy bolid McLarena na drogi korzysta z niezwykle wymyślnego układu napędowego. Składa się na niego nowy silnik spalinowy V6 wyciskający z trzech litrów pojemności całe 585 KM, a także bezszczotkowy silnik elektryczny o strumieniu osiowym. Ten ważący 15,4 kg dysk, którego wielkość można porównać do solidnej tarczy hamulcowej, generuje dodatkowe 95 KM i 225 Nm. Energię pobiera z akumulatora o pojemności 7,4 kWh, który można ładować również z przydomowego gniazdka.

Po co zadawać sobie taki trud w przypadku egzotycznego auta sportowego? Odpowiedzi należy szukać w normach emisji spalin, które z roku na rok coraz bardziej utrudniają życie takim firmom jak McLaren. Jeden z najbardziej utytułowanych zespołów w historii Formuły 1 w ostatnich latach przechodził pewne problemy – zarówno na torach wyścigowych, jak i na rynku samochodów drogowych.

Zupełnie nowy model Artura ma być bohaterem, który wyprowadzi brytyjski zespół na prostą, chociaż na drogach publicznych. O tym, jak mu się to udało, przekonałem się podczas pierwszych jazd w Hiszpanii.

Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇