Vlog. Audi e-tron Sportback: cała prawda o podróżowaniu autem elektrycznym po Polsce

Audi wprowadziło na polski rynek już kolejny w pełni elektryczny model. Na papierze wszystko się w nim zgadza i już teraz nowe e-tron Sportback stanowi godnego następcę tradycyjnego wozu na benzynę. A jak jest w rzeczywistości? By się o tym przekonać, postawiłem przed tym nieprzeciętnie nowoczesnym autem nie lada wyzwanie: przejazd z Katowic do Warszawy.

Mateusz Żuchowski

Na polskim rynku od niedawna dostępna jest druga wersja nadwozia modelu e-tron: jego bardziej aerodynamiczny i powabny odpowiednik o nazwie e-tron Sportback 55. Opis wyczerpuje kilka liczb: 408 KM mocy, 447 km zasięgu i cena 357 000 zł.

W teorii to wystarczy, by takim autem poruszać się już bez skrępowania po sporej części naszego kraju i traktować go tak jak każde inne auto. W praktyce potrzeba do tego jednak jeszcze odpowiednio rozbudowanej i zaawansowanej infrastruktury stacji ładowania, która zapewni na trasie odpowiednie wsparcie. W teorii taka sieć stacji już istnieje i, przynajmniej na południu kraju, reprezentuje poziom, przy którym na dodatkowe ładowania po drodze nie powinno się poświęcić dużo czasu.

A jak jest w rzeczywistości? Na to pytanie odpowiedziała mi pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji podróż e-tronem Sportback ze Śląska do Warszawy. Tak wygląda życie z autem elektrycznym w naszych realiach.

Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀