WAŻNE
TERAZ

Polska wygrywa z Finlandią - taką reprezentację chcemy oglądać!

Volkswagen ID.3 dopiero we wrześniu. Niektóre funkcje wyposażenia będą nieaktywne

Klienci, którzy zarezerwowali pierwsze sztuki volkswagena id.3, będą mogli odebrać swoje samochody we wrześniu 2020 roku. Jest jednak haczyk: te auta nie będą w pełni funkcjonalne. Niecierpliwi będą musieli pogodzić się z czasowymi brakami w wyposażeniu.

Volkswagen ID.3 zadebiutuje później, niż planowano.Volkswagen ID.3 zadebiutuje później, niż planowano.
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

"Choroby wieku dziecięcego" we współczesnej motoryzacji nie są niczym nadzwyczajnym. Producenci sukcesywnie skracają czas potrzebny na opracowanie nowych modeli, co nierzadko odbija się na jakości pierwszych egzemplarzy.

Następnie, w odpowiedzi na ewentualne reakcje prasy oraz utyskiwania klientów, dany model jest sukcesywnie poprawiany. Oczywiście takie sytuacje nie są regułą, ale niektórzy producenci nie próbują już nawet ukrywać faktu, że ich auto nie do końca działa tak, jak powinno.

Przykładem jest nowy Volkswagen ID.3, który ostatecznie miał trafić do salonów w najbliższych tygodniach. Dziś wiemy już, że tak się nie stanie. Niemcy przesunęli rynkowy debiut swojego elektryka na wrzesień z powodu problemów z oprogramowaniem pojazdu.

Niestety, odroczenie premiery wcale nie oznacza, że klienci dostaną finalną i dopracowaną wersję pojazdu. Ci, którzy zdecydują się na zakup pierwszych sztuk ID.3, muszą liczyć się z pewnymi niedogodnościami, jak ogranicza liczba funkcji wyświetlacza head-up czy niedziałająca aplikacja AppConnect pozwalająca m.in. zdalnie kontrolować status pojazdu. Producent zapowiada, że w późniejszym czasie problemy te zostaną rozwiązane aktualizacją oprogramowania.

Na szczęście Volkswagen postanowił wynagrodzić ten fakt, oferując pierwszym klientom darmowe członkostwo w programie ID.3 1st Mover Club. Wiąże się to z brakiem konieczności zapłacenia trzech pierwszych rat leasingowych oraz dożywotnim wsparciem dedykowanych konsultantów Volkswagena w kwestiach związanych z eksploatacją pojazdu.

Klienci, którzy nie potrzebują takiego członkostwa, a chętnie nabyliby w pełni gotowy, dopracowany produkt muszą natomiast poczekać do końca bieżącego roku. Niemcy przewidują bowiem, że do tego czasu uporają się już ze wszystkimi problemami oprogramowania nowego ID.3.

Na ten moment nie znamy polskich cen nowego volkswagena. Importer zapowiedział, że cennik zostanie zaprezentowany na przełomie lipca i sierpnia, a bazowa odmiana ma kosztować mniej niż 130 tys. zł. W pierwszej kolejności do sprzedaży trafi jednak droższy wariant z akumulatorem o pojemności 58 kWh (440 km deklarowanego zasięgu) i 204-konnym napędem.

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"