Volkswagen planuje wznowić sprzedaż e-up!-a, by zaspokoić popyt na tanie elektryki

Volkswagen e-up! zniknął z rynku. Jak się jednak okazuje, nie na stałe. Niemieckie media donoszą o planach marki związanych z przywróceniem go do oferty. Trudno się temu dziwić, gdyż na rynku brakuje prostych i tanich samochodów na prąd.

Volkswagen e-up! nie wróci jednak do PolskiVolkswagen e-up! nie wróci jednak do Polski
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

W ostatnich kilkunastu miesiącach elektryczna wersja Volkswagena Up!-a cyklicznie pojawiała się i znikała z oferty. Przyszłość samochodu, szczególnie w rodzimych Niemczech była niepewna. Nieoficjalnie dlatego, że nie opłacało się sprzedawać tak taniego auta o kwotę pomniejszoną rządowymi dopłatami, oficjalnie z powodu popytu, za którym nie nadążała produkcja.

Sukces takich modeli jak Dacia Spring czy Renault Zoe pokazuje jednak, że zapotrzebowanie na małe i niedrogie elektryki jest zaskakująco wysokie. To skłoniło Volkswagena do ponownego rozważenia decyzji.

"Tymczasowo wycofaliśmy e-up!-a z rynku w 2020 roku, ponieważ czas dostawy drastycznie się wydłużył z powodu dużego popytu. Teraz podjęto decyzję o ponownym wprowadzeniu e-up!-a do programu zamówień" - możemy przeczytać w oświadczeniu marki opublikowanym przez Automotive News Europe.

Jak donosi portal Automobilwoche, niemieccy dealerzy podobno już przygotowują się na pierwsze zamówienia. Informacje potwierdził też lokalny oddział Nextmove - usługodawcy najmu długoterminowego.

Elektryczny e-up! z zasięgiem do 250 km może okazać się złotym środkiem dla wielu klientów wykorzystujących auto głównie w mieście. Sukces w dużej mierze zależy jednak od cen. Nieoficjalnie mówi się o około 25 tys. euro. Warto wspomnieć, że w ostatnim polskim cenniku było to 99 490 zł. W rozmowie z dziennikarzem Autokultu przedstawiciel Volkswagena potwierdził jednak, że nie ma planów, by wprowadzić ten model do oferty w naszym kraju.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie