Volkswagen planuje wznowić sprzedaż e-up!-a, by zaspokoić popyt na tanie elektryki

Volkswagen e-up! zniknął z rynku. Jak się jednak okazuje, nie na stałe. Niemieckie media donoszą o planach marki związanych z przywróceniem go do oferty. Trudno się temu dziwić, gdyż na rynku brakuje prostych i tanich samochodów na prąd.

Volkswagen e-up! nie wróci jednak do PolskiVolkswagen e-up! nie wróci jednak do Polski
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

W ostatnich kilkunastu miesiącach elektryczna wersja Volkswagena Up!-a cyklicznie pojawiała się i znikała z oferty. Przyszłość samochodu, szczególnie w rodzimych Niemczech była niepewna. Nieoficjalnie dlatego, że nie opłacało się sprzedawać tak taniego auta o kwotę pomniejszoną rządowymi dopłatami, oficjalnie z powodu popytu, za którym nie nadążała produkcja.

Sukces takich modeli jak Dacia Spring czy Renault Zoe pokazuje jednak, że zapotrzebowanie na małe i niedrogie elektryki jest zaskakująco wysokie. To skłoniło Volkswagena do ponownego rozważenia decyzji.

"Tymczasowo wycofaliśmy e-up!-a z rynku w 2020 roku, ponieważ czas dostawy drastycznie się wydłużył z powodu dużego popytu. Teraz podjęto decyzję o ponownym wprowadzeniu e-up!-a do programu zamówień" - możemy przeczytać w oświadczeniu marki opublikowanym przez Automotive News Europe.

Jak donosi portal Automobilwoche, niemieccy dealerzy podobno już przygotowują się na pierwsze zamówienia. Informacje potwierdził też lokalny oddział Nextmove - usługodawcy najmu długoterminowego.

Elektryczny e-up! z zasięgiem do 250 km może okazać się złotym środkiem dla wielu klientów wykorzystujących auto głównie w mieście. Sukces w dużej mierze zależy jednak od cen. Nieoficjalnie mówi się o około 25 tys. euro. Warto wspomnieć, że w ostatnim polskim cenniku było to 99 490 zł. W rozmowie z dziennikarzem Autokultu przedstawiciel Volkswagena potwierdził jednak, że nie ma planów, by wprowadzić ten model do oferty w naszym kraju.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie