Volvo chce być jak Tesla. Właśnie podpisało umowę z firmą Northvolt

O współpracy Volvo i Northvolt wiadomo nie od dziś. Te dwie szwedzkie firmy właśnie podpisały oficjalną umowę, na mocy której powstanie centrum badawczo-rozwojowe. W przyszłości projekt ma zaowocować uniezależnieniem się od producentów akumulatorów.

Volvo XC40 RechargeVolvo XC40 Recharge
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Volvo
Aleksander Ruciński

Volvo i Northvolt podpisali umowę o łącznej wartości 30 mld koron szwedzkich, w ramach której już w 2022 roku otwarte zostanie nowe centrum badawczo-rozwojowe w Göteborgu.

Miejsce jest nieprzypadkowe, gdyż wypada dokładnie pomiędzy własnym centrum badawczym Volvo a kampusem innowacji Northvolt w szwedzkim Västerås. Zakład w Göteborgu ma stanowić podwalinę pod nową generację pojazdów elektrycznych, a najważniejszym celem współpracy jest produkcja ogniw, które zapewnią kierowcom większy zasięg i krótszy czas ładowania.

Volvo zamierza skorzystać z doświadczenia Northvolta, by obniżyć koszty, zoptymalizować produkcję i dostawy, a także obniżyć ślad węglowy. Co ciekawe, centrum badawczo-rozwojowe w Göteborgu jest dopiero początkiem śmiałych planów obu firm.

W 2023 roku wystartuje bowiem wspólne centrum produkcji akumulatorów, a 3 lata później roczny wolumen ma wystarczyć na zasilenie 500 000 nowych aut. Tym samym Volvo dołączy do grona producentów, którzy tak jak Tesla, starają się uniezależnić od zewnętrznych dostawców akumulatorów, co z pewnością będzie jednym z kluczowych aspektów do osiągnięcia pełnej elektryfikacji gamy po 2030 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie