Volvo łączy siły ze szwedzkim gigantem. Będą wspólnie tworzyć akumulatory

Volvo podpisało porozumienie ze szwedzką firmą Northvolt specjalizującą się w produkcji baterii. Dzięki temu powstanie wspólne centrum rozwojowe, zajmujące się innowacjami z zakresu elektromobilności i magazynowania energii. To ważny krok, który pozwoli Szwedom uniezależnić się od zewnętrznych dostawców podzespołów.

Już niebawem każde Volvo będzie występować wyłącznie z wtyczkąJuż niebawem każde Volvo będzie występować wyłącznie z wtyczką
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Volvo
Aleksander Ruciński

Volvo zamierza stać się w pełni elektryczną marką jeszcze przed końcem dekady. Nic więc dziwnego, że podejmuje działania, które w przyszłości pozwolą efektywniej funkcjonować w nowej branży. Marka właśnie porozumiała się z lokalną firmą Northvolt, z którą w przyszłości będzie wytwarzać podzespoły do modeli zasilanych prądem. Plany są konkretne i śmiałe.

Oficjalnie współpraca wystartuje na początku 2021 roku, a wszystko zacznie się od budowy centrum rozwojowego, a następnie dużej fabryki zatrudniającej około 3 tys. osób. Zgodnie z założeniami, produkcja nowoczesnych, wydajnych baterii ma wystartować najpóźniej w 2026 roku. Volvo i Northvolt chcą wytwarzać akumulatory dla pół miliona aut rocznie.

Pierwszym, nowym modelem, który ma w pełni korzystać ze wspólnych rozwiązań Volvo i Northvolt, będzie w pełni elektryczna, nowa generacja SUV-a XC60. Wcześniejsze modele będą natomiast zasilane akumulatorami pochodzącymi z istniejących już zakładów Northvolt ze szwedzkiego Skellefteå.

Co ciekawe, w sprawie jest również polski wątek, gdyż Northvolt w lutym 2021 roku zapowiedział plany budowy nowej fabryki w... Gdańsku, na terenach należących do stoczni. W założeniach miałby być to trzeci - po Szwecji i Niemczech - zakład firmy w Europie. Czy będą tam powstawać również akumulatory do elektrycznych Volvo? Czas pokaże.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥