Volvo łączy siły ze szwedzkim gigantem. Będą wspólnie tworzyć akumulatory

Volvo podpisało porozumienie ze szwedzką firmą Northvolt specjalizującą się w produkcji baterii. Dzięki temu powstanie wspólne centrum rozwojowe, zajmujące się innowacjami z zakresu elektromobilności i magazynowania energii. To ważny krok, który pozwoli Szwedom uniezależnić się od zewnętrznych dostawców podzespołów.

Już niebawem każde Volvo będzie występować wyłącznie z wtyczkąJuż niebawem każde Volvo będzie występować wyłącznie z wtyczką
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Volvo
Aleksander Ruciński

Volvo zamierza stać się w pełni elektryczną marką jeszcze przed końcem dekady. Nic więc dziwnego, że podejmuje działania, które w przyszłości pozwolą efektywniej funkcjonować w nowej branży. Marka właśnie porozumiała się z lokalną firmą Northvolt, z którą w przyszłości będzie wytwarzać podzespoły do modeli zasilanych prądem. Plany są konkretne i śmiałe.

Oficjalnie współpraca wystartuje na początku 2021 roku, a wszystko zacznie się od budowy centrum rozwojowego, a następnie dużej fabryki zatrudniającej około 3 tys. osób. Zgodnie z założeniami, produkcja nowoczesnych, wydajnych baterii ma wystartować najpóźniej w 2026 roku. Volvo i Northvolt chcą wytwarzać akumulatory dla pół miliona aut rocznie.

Pierwszym, nowym modelem, który ma w pełni korzystać ze wspólnych rozwiązań Volvo i Northvolt, będzie w pełni elektryczna, nowa generacja SUV-a XC60. Wcześniejsze modele będą natomiast zasilane akumulatorami pochodzącymi z istniejących już zakładów Northvolt ze szwedzkiego Skellefteå.

Co ciekawe, w sprawie jest również polski wątek, gdyż Northvolt w lutym 2021 roku zapowiedział plany budowy nowej fabryki w... Gdańsku, na terenach należących do stoczni. W założeniach miałby być to trzeci - po Szwecji i Niemczech - zakład firmy w Europie. Czy będą tam powstawać również akumulatory do elektrycznych Volvo? Czas pokaże.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"