WAŻNE
TERAZ

Śmierć w szpitalu psychiatrycznym. Wstrząsające szczegóły

VW ID.4 GTX pokazuje, że elektryczne SUV-y też chcą być hot. Osiągi się zgadzają

GTI, GTD, GTE, a teraz też GTX. Volkswagen rozszerza rodzinę swoich usportowionych modeli o elektryki, a pierwszy z nich powstał na bazie ID.4. Poza agresywniejszym wyglądem wyróżnia się wysoką mocą i napędem na cztery koła.

VW ID.4 GTXVW ID.4 GTX
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Volkswagen
Michał Zieliński

Krótko po wprowadzeniu Volkswagena ID.4 dostaliśmy jego sportowy wariant. Tak, Niemcy kontynuują tradycję rozpoczętą przez Golfa GTI i również w elektrykach chcą oferować szybsze wersje dla szukających mocniejszych wrażeń. Tym razem postawili na literkę X, a pierwszym modelem z nowej rodziny jest ID.4 GTX.

VW ID.4 GTX
VW ID.4 GTX © Fot. Materiały prasowe/Volkswagen

Z zewnątrz auto wyróżnia się zmodyfikowanym nadwoziem. Światła przeciwmgielne z przodu zostały zaprojektowane tak, by przywodziły na myśl diamenty. Zabieg ten widzieliśmy już w nowym Golfie GTI, choć tutaj kształt jest innych. Pojawił się nowy zderzak z tyłu oraz zmieniono wzór świateł. No i jest kontrastowy dach – każdy ID.4 GTX stawia tutaj na czerń. Felgi z kolei mają 20 lub 21 cali.

Inaczej jest w kokpicie, gdzie wita nas barwa niebieska. To w tym kolorze wykończona jest górna część deski rozdzielczej oraz boczki drzwi. Volkswagen zderza go z czerwonymi przeszyciami, które kojarzą nam się z hot hatchami z Wolfsburga, oraz takim samym oświetleniem ambientowym. Całości dopełnia kierownica z logo GTX oraz specjalne fotele.

VW ID.4 GTX
VW ID.4 GTX © Fot. Materiały prasowe/Volkswagen

ID.4 GTX to jednak nie tylko wygląd. Volkswagen dorzucił dodatkowy silnik przy przedniej osi, dzięki czemu auto ma napęd na cztery koła. Maksymalna moc to 220 kW (300 KM), a sprint do setki ma zajmować 6,2 s. Zasięg? Dzięki akumulatorowi o pojemności 77 kWh ma wynosić 480 km, czyli mniej niż najdalej zajeżdżający ID.4 Pro. Ładowanie jest jednak bez zmian. Do 125 kW i nawet 300 km zasięgu w 30 minut.

Podczas prezentacji zobaczyliśmy też zapowiedź czegoś nowego: modelu ID.5. Zamaskowany prototyp wygląda jak ID.4 w wersji coupe, co nie powinno być zaskoczeniem - plotki o takim samochodzie krążyły od jakiegoś czasu. Producent nie zdradził nic więcej poza informacją, że i on doczeka się odmiany GTX.

Wybrane dla Ciebie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇