W Mini bije teraz elektryczne serce. Oto nowy restmod od Davida Browna

Mini eMastered to nowe dziecko Davida Browna, znanego z nadawania kultowym markom współczesnego sznytu. Tym razem klasyczne brytyjskie autko stało się w pełni elektryczne.

Klasyczne Mini jest teraz napędzane silnikiem elektrycznymKlasyczne Mini jest teraz napędzane silnikiem elektrycznym
Źródło zdjęć: © davidbrownautomotive | Stan Papior

Klasyczne Mini podbiło serca fanów motoryzacji na całym świecie ze względu na swoje kompaktowe rozmiary i małą wagę, co raczej nie jest kojarzone z samochodami elektrycznymi o masywnych bateriach. Żeby nie zburzyć tej wizji zespół David Brown Automotive zdecydował się wyposażyć pojazd w mały akumulator o pojemności 18,8 kWh, który napędza silnik elektryczny o mocy 97 KM. To wystarczy, aby rozpędzić Mini eMastered do 100 km/h w 8,5 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 148 km/h.

  • Mini eMastered
  • Mini eMastered
  • Mini eMastered
  • Mini eMastered
  • Mini eMastered
  • Mini eMastered
  • Mini eMastered
  • Mini eMastered
[1/8] Mini eMastered Źródło zdjęć: davidbrownautomotive |

Mimo że akumulator jest niewielki, samochód może przejechać 177 km na jednym ładowaniu i być ładowany prądem przemiennym o mocy 6,6 kW w około 3 godziny. Mini eMastered waży zaledwie 640 kg, czyli mniej więcej tyle samo, co egzemplarz wyposażony w oryginalny silnik spalinowy.

Mini eMastered by David Brown Automotive

Zaprezentowany samochód ma zmodernizowany wygląd zewnętrzny, m.in. dopasowaną kolorystycznie przednią osłonę chłodnicy i pomarańczowy dach. To nie jest jednak reguła, bowiem David Brown oferuje klientom możliwość całkowitej personalizacji. Wnętrze ozdobiono brązową skórą. Dostępna jest też trójramienna kierownica z drewnianym obramowaniem, system informacyjno-rozrywkowy Pioneer z Apple CarPlay i Android Auto oraz mnóstwo wykonanych na zamówienie aluminiowych przełączników i przycisków.

"Wprowadzenie na rynek w pełni elektrycznego Mini eMastered potwierdza wyjątkową pozycję David Brown Automotive jako siły napędowej branży luksusowej motoryzacji" – powiedziała Michelle Gay, dyrektor sprzedaży i marketingu w David Brown Automotive. "Elektryfikacja tak kultowego modelu wiąże się z nieodłącznym wyzwaniem, aby zachować wysoki poziom niezawodności, wydajności i jakości, których oczekują nasi klienci. Mini eMastered to kształt, który podbija serca i umysły oraz jest ucieleśnieniem naszej pasji, wizji i zaangażowania w zrównoważony luksus dziś i w przyszłości" – dodała.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach