W Mini bije teraz elektryczne serce. Oto nowy restmod od Davida Browna

Mini eMastered to nowe dziecko Davida Browna, znanego z nadawania kultowym markom współczesnego sznytu. Tym razem klasyczne brytyjskie autko stało się w pełni elektryczne.

Klasyczne Mini jest teraz napędzane silnikiem elektrycznymKlasyczne Mini jest teraz napędzane silnikiem elektrycznym
Źródło zdjęć: © davidbrownautomotive | Stan Papior

Klasyczne Mini podbiło serca fanów motoryzacji na całym świecie ze względu na swoje kompaktowe rozmiary i małą wagę, co raczej nie jest kojarzone z samochodami elektrycznymi o masywnych bateriach. Żeby nie zburzyć tej wizji zespół David Brown Automotive zdecydował się wyposażyć pojazd w mały akumulator o pojemności 18,8 kWh, który napędza silnik elektryczny o mocy 97 KM. To wystarczy, aby rozpędzić Mini eMastered do 100 km/h w 8,5 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 148 km/h.

  • Mini eMastered
  • Mini eMastered
  • Mini eMastered
  • Mini eMastered
  • Mini eMastered
  • Mini eMastered
  • Mini eMastered
  • Mini eMastered
[1/8] Mini eMastered Źródło zdjęć: davidbrownautomotive |

Mimo że akumulator jest niewielki, samochód może przejechać 177 km na jednym ładowaniu i być ładowany prądem przemiennym o mocy 6,6 kW w około 3 godziny. Mini eMastered waży zaledwie 640 kg, czyli mniej więcej tyle samo, co egzemplarz wyposażony w oryginalny silnik spalinowy.

Mini eMastered by David Brown Automotive

Zaprezentowany samochód ma zmodernizowany wygląd zewnętrzny, m.in. dopasowaną kolorystycznie przednią osłonę chłodnicy i pomarańczowy dach. To nie jest jednak reguła, bowiem David Brown oferuje klientom możliwość całkowitej personalizacji. Wnętrze ozdobiono brązową skórą. Dostępna jest też trójramienna kierownica z drewnianym obramowaniem, system informacyjno-rozrywkowy Pioneer z Apple CarPlay i Android Auto oraz mnóstwo wykonanych na zamówienie aluminiowych przełączników i przycisków.

"Wprowadzenie na rynek w pełni elektrycznego Mini eMastered potwierdza wyjątkową pozycję David Brown Automotive jako siły napędowej branży luksusowej motoryzacji" – powiedziała Michelle Gay, dyrektor sprzedaży i marketingu w David Brown Automotive. "Elektryfikacja tak kultowego modelu wiąże się z nieodłącznym wyzwaniem, aby zachować wysoki poziom niezawodności, wydajności i jakości, których oczekują nasi klienci. Mini eMastered to kształt, który podbija serca i umysły oraz jest ucieleśnieniem naszej pasji, wizji i zaangażowania w zrównoważony luksus dziś i w przyszłości" – dodała.

Wybrane dla Ciebie

UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii