Flaga nie spodobała się włoskiej policji. Skonfiskowali auta

Na linii Rzym-Stellantis znów jest gorąco. Włosi są bowiem bardzo wyczuleni na wszelkie odstępstwa od reklamowania produktów jako włoskich, mimo ich zagranicznej produkcji. Tym razem poszło o dostawę fiatów topolino, które włoska policja skarbowa skonfiskowała w porcie w Livorno.

Fiat TopolinoFiat Topolino
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Fiat
Filip Buliński

Ostatnio o przywiązaniu do włoskiego dziedzictwa było głośno przy okazji premiery nowej Alfy Romeo. Wówczas jeszcze nazywana Milano, musiała zmienić nazwę na Junior. Wszystko przez fakt, że koncern planował produkcję auta w Polsce, a zgodnie z włoskim prawem, nazwa produktu, nie może wprowadzać konsumenta w błąd w kwestii pochodzenia produktu.

Do sprawy włączył się wówczas sam minister przemysłu Adolfo Urso, który stanowczo skrytykował nie tylko nazwanie nowego crossovera Milano, ale także fakt, że będzie on produkowany w Polsce. Sprawę zażegnano zmianą nazwy, ale jak się okazuje, to nie koniec problemów Stellantisu z włoskim prawem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes CLE - kulinarny eksperyment

Jak informuje Reuters, rzecznik prasowy koncernu potwierdził zarekwirowanie 134 egzemplarzy Fiata Topolino w porcie w Livorno przez włoską policję skarbową (Guardia di Finanza). Poszło o umieszczenie na autach skromnego symbolu włoskiej flagi, co rzekomo znów uderza we wspomniany przepis.

Samochody zostały bowiem wyprodukowane w Maroku i stamtąd przypłynęły. Rzecznik broni drobnego ozdobnika, twierdząc, że w tym przypadku przepisy nie zostały złamane, ponieważ: "Jedynym celem naklejki było wskazanie przedsiębiorczego pochodzenia produktu".

Oto flaga, przez którą skonfiskowano fiaty
Oto flaga, przez którą skonfiskowano fiaty © Materiały prasowe | Fiat

Ponadto mężczyzna podkreślił, że duchowy spadkobierca modelu z 1936 r., został wymyślony i zaprojektowany we Włoszech, przez włoski zespół Centro Stile Fiat. Co więcej, od samego początku planowano rozpoczęcie produkcji auta w Maroku.

Tym niemniej, żeby nie eskalować konfliktu i nie doprowadzać do kolejnych zajęć pojazdów przez włoską policję skarbową, koncern podjął decyzję o usunięciu małych naklejek pod warunkiem uzyskania zielonego światła od włoskich władz w sprawie dalszej dystrybucji pojazdów.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei