Alfa Romeo Milano zmienia nazwę. Wszystkiemu winna Polska

Nowy model włoskiej marki nie cieszył się długo nazwą. Alfa Romeo Milano — przez to, gdzie będzie produkowana — została właśnie nazwana zupełnie inaczej.

To miała być Alfa Romeo Milano. Model musi jednak zmienić nazwęTo miała być Alfa Romeo Milano. Model musi jednak zmienić nazwę
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alfa Romeo
Kamil Niewiński

Alfa Romeo Milano to jedna z najciekawszych premier pierwszej połowy 2024 r. Pod wieloma względami jest to "pierwszy raz" dla włoskiego producenta — nie tylko wejście w świat samochodów elektrycznych, ale również porzucenie Półwyspu Apenińskiego na rzecz produkcji auta w zakładzie w Tychach.

Włosi już od momentu, kiedy ujawniono miejsce produkcji nowej alfy, wyrażali swoje rozgoryczenie. Znaczna większość obserwatorów była jednak pewna, że sprawa rozejdzie się po kościach. Ot, internauci się podenerwują, politycy wyrażą dezaprobatę, ale do niczego wielkiego to nie doprowadzi.

Już po premierze samochodu do gry wkroczył włoski minister przemysłu Adolfo Urso. Zarzucił on, że Alfa Romeo Milano nie może być produkowana w Polsce pod taką nazwą. Ma ona jego zdaniem wprowadzać konsumentów w błąd i kojarzyć się z Włochami.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Alfa Romeo Stelvio - też będzie jak Ibisz?

Rzeczywiście we Włoszech istnieje przepis, który ma przestrzegać przed nadużywaniem przez firmy nazw kojarzących się z Italią. Nawet po wypowiedzi włoskiego ministra i jej analizie nie podejrzewano jednak, że Stellantis coś z tym fantem postanowi zrobić. Jak się okazuje — nic bardziej mylnego.

Interpretacja ministra prawdopodobnie była właściwa, bowiem wieczorem 15 kwietnia Alfa Romeo opublikowała zaskakujący komunikat prasowy. Informuje w nim, że nazwa Milano rzeczywiście jest zakazana w myśl włoskiego prawa. Co dalej?

Powitajcie zatem model o innej nazwie. Alfa Romeo Junior. Tak, to właśnie na taką nazwę ostatecznie zdecydowała się włoska marka. Jak czytamy w oświadczeniu marki, taka roszada była podyktowana chęcią "promowania wzajemnego zrozumienia".

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że ten moment pozostanie wyryty w historii marki. To wielka odpowiedzialność, ale jednocześnie ekscytujący moment. Wybór nazwy Junior jest całkowicie naturalny, ponieważ jest ona silnie związana z historią marki i od samego początku należy do naszych ulubionych i ulubionych przez publiczność.

Jean-Philippe Imparato
dyrektor generalny Alfa Romeo

Jak tłumaczy Alfa Romeo, nazwa Junior nie jest wcale nowością w katalogu. W 1966 r. na rynek trafił bowiem model GT 1300 Junior, który był bestsellerem marki z dorobkiem ponad 92 tys. egzemplarzy.

Nie da się jednak ukryć, że zmiana nazwy modelu już po jego oficjalnej premierze jest absolutnym ewenementem w świecie motoryzacyjnym. W fazie rozwojowej często dochodzi do tego typu roszad, lecz najczęściej, gdy informacja pójdzie w świat, ten temat jest już zamknięty. Cóż, tym razem w starciu Stellantis kontra Włochy, okazało się, że może być inaczej.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy