Wojna na chińskim rynku. Koncern oskarża tamtejszego giganta

Większe pieniądze mogą za sobą ciągnąć również większe skandale. Widać to w Chinach, gdzie branża motoryzacyjna przeżywa obecnie rozkwit. Koncern Great Wall oskarża największą chińską markę BYD o niedotrzymywanie norm emisji spalin.

BYD TangBYD Tang
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BYD
Kamil Niewiński

Chiński rynek motoryzacyjny jest idealnym pokazem wzrostu znaczenia marek z Państwa Środka w branży. W pierwszym kwartale 2023 roku Volkswagena z pierwszego miejsca listy największych producentów samochodów w Chinach strącił BYD. Mimo że może on pochwalić się obecnie dominującą pozycją rynkową, znajduje się aktualnie pod ostrzałem rodzimej konkurencji.

Jak podaje Reuters, koncern Great Wall Motor, pierwsza firma motoryzacyjna z Chin, która uzyskała homologację pozwalającą na sprzedaż aut w Europie, oskarżyła markę BYD o niedotrzymywanie limitów emisji spalin. Problem ten dotyczyć ma samochodów hybrydowych tego producenta. Jednym z nich jest model Song, który jest najlepiej sprzedającym się SUV-em producenta.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Chiński montaż Volvo S90 - czy mamy się czego bać?

Oskarżenia Great Wall dotyczą stosowania w hybrydach BYD bezciśnieniowych zbiorników paliwa, które pozwalałyby na znaczne przyspieszenie procesu emisji samych spalin. Ma to według Great Wall pomóc w zakłamaniu testów emisji.

Jak zakomunikowało w swoich mediach społecznościowych Great Wall, dokumenty mające naświetlić oszustwo BYD zostały złożone do odpowiednich chińskich ministerstw już na początku kwietnia. Chociaż przedstawiciele resortów nie skomentowali sprawy, akcje BYD na giełdzie w Hongkongu zdążyły spaść o ponad 5,4 proc. Takie oskarżenia są swoistym wybuchem wojny domowej na chińskim rynku motoryzacyjnym.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje