Zamiast planowanych autobusów elektrycznych Niemcy kupią diesle

Do końca 2022 r. niemieckie miasto Wiesbaden planowało zrezygnować z autobusów emisyjnych. Błędy lokalnego przewoźnika sprawiły jednak, że dostępna jest tylko połowa z 220 zaplanowanych elektryków. Trzeba więc kupić diesle.

ALTWiesbaden zostało zmuszone przesunąć e-rewolucję
Źródło zdjęć: © licencja/GettyImages

Ambitne plany związane z eko-taborem niemieckie Wiesbaden, a konkretnie jego lokalny przewoźnik firma ESWE-Verkehr, zapowiadał już w 2017 r. – informuje portal Hessenschau.de

Ekologiczny plan

Strategia firmy przewidywała całkowitą rezygnację z emisyjnych autobusów w Wiesbaden do końca 2022 roku. Spalinowe pojazdy miał zastąpić tabor składający się z autobusów z napędem elektrycznymwodorowym.

Poprzednie kierownictwo ESWE zaplanowało zakup 220 autobusów elektrycznych, co, jak donosi portal, okazało się błędem logistycznym, a to dlatego, że produkcja tak dużej liczby elektryków w planowanym przez przewoźnika czasie nie jest możliwa. Realny scenariusz zakłada dostawę połowy zamówienia, czyli 110 e-autobusów.

Dodatkowe problemy

Wiesbaden, by uzupełnić brakującą liczbę pojazdów, było zmuszone zamówić dodatkowe 24 autobusy napędzane silnikiem Diesla.

Dostępność pojazdów nie jest jednak wyłącznym problemem dotyczącym transportu publicznego, z jakim musi borykać się niemieckie miasto, a to dlatego, że do dyspozycji miejskich autobusów jest dostępnych tylko 56 stacji ładowania. Co więcej, nie tylko nie ma infrastruktury dla dodatkowych pojazdów, ale i – jak informuje Hessenschau.de – nie ma nawet wybranego miejsca na budowę kolejnych stacji.

Zamówione, napędzane olejem napędowym autobusy mogą być użytkowane przez miasto nawet przez 12 lat, co automatycznie przesuwa datę całkowitego przejścia na ekologiczny napęd w Wiesbaden.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner