Zamiast planowanych autobusów elektrycznych Niemcy kupią diesle

Do końca 2022 r. niemieckie miasto Wiesbaden planowało zrezygnować z autobusów emisyjnych. Błędy lokalnego przewoźnika sprawiły jednak, że dostępna jest tylko połowa z 220 zaplanowanych elektryków. Trzeba więc kupić diesle.

ALTWiesbaden zostało zmuszone przesunąć e-rewolucję
Źródło zdjęć: © licencja/GettyImages

Ambitne plany związane z eko-taborem niemieckie Wiesbaden, a konkretnie jego lokalny przewoźnik firma ESWE-Verkehr, zapowiadał już w 2017 r. – informuje portal Hessenschau.de

Ekologiczny plan

Strategia firmy przewidywała całkowitą rezygnację z emisyjnych autobusów w Wiesbaden do końca 2022 roku. Spalinowe pojazdy miał zastąpić tabor składający się z autobusów z napędem elektrycznymwodorowym.

Poprzednie kierownictwo ESWE zaplanowało zakup 220 autobusów elektrycznych, co, jak donosi portal, okazało się błędem logistycznym, a to dlatego, że produkcja tak dużej liczby elektryków w planowanym przez przewoźnika czasie nie jest możliwa. Realny scenariusz zakłada dostawę połowy zamówienia, czyli 110 e-autobusów.

Dodatkowe problemy

Wiesbaden, by uzupełnić brakującą liczbę pojazdów, było zmuszone zamówić dodatkowe 24 autobusy napędzane silnikiem Diesla.

Dostępność pojazdów nie jest jednak wyłącznym problemem dotyczącym transportu publicznego, z jakim musi borykać się niemieckie miasto, a to dlatego, że do dyspozycji miejskich autobusów jest dostępnych tylko 56 stacji ładowania. Co więcej, nie tylko nie ma infrastruktury dla dodatkowych pojazdów, ale i – jak informuje Hessenschau.de – nie ma nawet wybranego miejsca na budowę kolejnych stacji.

Zamówione, napędzane olejem napędowym autobusy mogą być użytkowane przez miasto nawet przez 12 lat, co automatycznie przesuwa datę całkowitego przejścia na ekologiczny napęd w Wiesbaden.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie