Zmienili przedwojennego klasyka w samochód elektryczny

Przedwojenny Rolls-Royce Phantom II z 1929 r. w wersji elektrycznej ma pojawić się na scenie tegorocznego Salon Privé Concours d’Elegance w Wielkiej Brytanii. Konwersją pojazdu zajął się zespół Electrogenic z Oksfordu.

Phantom zamiast silnika spalinowego ma teraz zestaw bateriiPhantom zamiast silnika spalinowego ma teraz zestaw baterii
Źródło zdjęć: © Electrogenic

Kiedy Phantom II pierwotnie trafił na rynek w 1920 roku, był jednym z najbardziej luksusowych samochodów na świecie, napędzanym potężnym, sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 7,7 litra, generującym skromną moc od 40 do 50 koni mechanicznych, przekazywaną na tylne koła za pośrednictwem czterobiegowej, manualnej skrzyni biegów.

  • Rolls-Royce Phantom II z 1929 r. w wersji elektrycznej
  • Rolls-Royce Phantom II z 1929 r. w wersji elektrycznej
  • Rolls-Royce Phantom II z 1929 r. w wersji elektrycznej
  • Rolls-Royce Phantom II z 1929 r. w wersji elektrycznej
[1/4] Rolls-Royce Phantom II z 1929 r. w wersji elektrycznej Źródło zdjęć: Electrogenic |

Teraz, w tej jednorazowej konwersji zaprojektowanej i skonstruowanej przez firmę Electrogenic z Oksfordu dla prywatnego kolekcjonera z pasją do ochrony środowiska, okazały klasyczny samochód jest wyposażony w zestaw baterii o pojemności 93 kilowatogodzin, których część jest umieszczona pod pod maską, gdzie znajdował się oryginalny silnik. Druga część zestawu znalazła się natomiast pomiędzy szynami podwozia. Taki zestaw pozwala przejechać zelektryfikowanemu Rollsowi ok. 240 km na jednym ładowaniu.

Zmodernizowany klasyk ma także trzy tryby jazdy: normalny "Drive", zwiększający zasięg "Eco" i wyczynowy "Sport", a także tryb "regener doubler" wykorzystujący hamowanie regeneracyjne, które może być stosowane przez kierowcę podczas długich, stromych zjazdów.

Co więcej, wnętrze zostało dyskretnie odnowione, przy czym zmieniono przeznaczenie oryginalnych elementów sterujących i przerobiono je. Wskaźnik poziomu paliwa, który pierwotnie był pionowym wziernikiem, jest teraz wskaźnikiem LED pokazującym stan naładowania akumulatora, stary amperomierz to wskaźnik mocy, który pokazuje stopień poboru energii, wskaźnik temperatury oleju pokazuje temperaturę ładowarki, a wskaźnik temperatury wody pokazuje temperaturę silnika elektrycznego. W kabinie znajduje się także najnowocześniejszy system audio ze zintegrowanym subwooferem pod tylnym siedzeniem i pełną łącznością Bluetooth.

Projekt został ukończony w 18 miesięcy i ma pojawić się na scenie tegorocznego Salon Privé Concours d’Elegance w Wielkiej Brytanii w dniach 30 sierpnia - 2 września 2023 r. Stanowi obecnie część rozszerzającego się portfolio firmy w Electrogenic zakresie konwersji pojazdów elektrycznych, które obejmuje zestawy typu drop-in do samochodów takich jak Porsche 911, oryginalne Mini i Jaguar E-Type, a także konstrukcje robione na zamówienie, takie jak Porsche 356C , Citroen DS i Land Rover Defender.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy