27 tys. zł dopłaty do elektryka. Warunek? Jeździsz więcej niż 15 tys. km rocznie

500 mln zł popłynie szerokim strumieniem do przedsiębiorców, jednostek samorządu terytorialnego i innych instytucji. Taki budżet przewidziano na dopłaty do samochodów i jednośladów elektrycznych. Akcja rusza już jesienią.

Dzięki szybkim ładowarkom proces ładowania może wynieść mniej niż godzinęDzięki szybkim ładowarkom proces ładowania może wynieść mniej niż godzinę
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Mateusz Lubczański

Dopłaty do samochodów elektrycznych dostępne były dla przeciętnego Kowalskiego, przez co program nie cieszył się olbrzymią popularnością. Nie dlatego, że Polacy nie chcą jeździć elektrykami – chodziło oczywiście o pieniądze. Samochody elektryczne są drogie (nadal mówimy w większości przypadków o kwotach powyżej 100 tys. zł), a znaczącą większość nowych pojazdów kupują firmy (ok. 70 proc.). Trudno więc było mówić o sukcesie.

Ministerstwo Klimatu i Środowiska wyciągnęło wnioski i już jesienią 2021 roku zostanie uruchomiony program dopłat dla firm. Skorzystać z niego mogą też jednostki sektora finansów publicznych, instytuty badawcze, stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie, rolnicy indywidualni, kościoły i związki wyznaniowe czy organizacje religijne.

W przypadku samochodów osobowych (kat. M1) ich maksymalna cena to 225 tys. zł, a państwo dorzuci do zakupu 18 750 zł. Jeśli przebieg będzie większy niż 15 tys. km, wtedy mówimy już o 27 tys. zł.

W przypadku innych pojazdów (kat. M2, M3 i N1) dopłata wyniesie do 20 proc. kosztów kwalifikowanych, ale nie więcej niż 50 tys. zł. Przy przebiegu większym niż 20 tys. km kwota wzrasta do 30 proc. kosztów (ale nie więcej niż 70 tys. zł).

Co ciekawe, na dopłaty "załapują" się też jednoślady (kat. L1e-L7e), a tutaj państwo chce refundować 30 proc. kosztów, ale nie więcej niż 4 tys. zł.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach