WAŻNE
TERAZ

Polska - Litwa: zdecydowanie prowadzimy!

Obraz

Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i... w terenie! Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne

Mateusz Żuchowski

23 lata po premierze SUV Porsche znów będzie wzbudzał kontrowersje. Jeszcze w tym roku zadebiutuje jego całkowicie nowa, w pełni elektryczna odsłona. Niemcy chcą uciszyć choć część krytyki potężną mocą napędu. Przekonałem się, jak radzi sobie na torze wyścigowym oraz... terenowym.

Po 23 latach na rynku SUV Porsche stoi u progu największej przemiany w swojej historii: rolę spalinowego silnika przejmują elektryczne, a tradycyjnego układu 4x4 - układ scalony. Żeby te składniki nowej ery udowodniły swoją wartość, Niemcy obiecują fantastyczne osiągi, z których najważniejsze to moc maksymalna powyżej 1000 KM i moment obrotowy sięgający 1500 Nm. Tylko jak to wszystko będzie się sprawdzać w warunkach bojowych?

Choć jeszcze nie wiemy, jak ten rewolucyjny model będzie wyglądał, ani ile kosztował (z tym musimy poczekać do jego premiery pod koniec 2025 r.), to odpowiedzi na te pytania poznałem już podczas (naprawdę mocno dynamicznych) przejażdżek zamaskowanym prototypem w ściśle strzeżonej bazie Porsche w Lipsku. Nie wiedziałem, czy dotrwam do końca, ale... warto było! Zapraszam więc na film, który znajdziecie na górze strony.

O kulisach powstania tego modelu i polityczno-biznesowym aspekcie strategii Porsche przeczytacie natomiast w materiale poniżej:

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!