Offroad Marcina: Jeep Renegade Trailhawk 4xe - hybryda plug-in w terenie

Trudno mieć za złe producentom, że wprowadzają do gamy hybrydy, których klienci nie oczekują. Muszą sobie radzić z normami emisji, a niektóre modele poświęcają na rzecz innych. Renegade Trailhawk wydaje się być ofiarą złożoną dla Wranglera i Gladiatora, ale ma swoje zalety w terenie.

W pierwszym odcinku serii "Offroad Marcina" sprawdziłem w warunkach terenowych Jeepa Renegade'a Trailhawka 4xe. Jest to model o tyle ciekawy, że w najbardziej terenowej specyfikacji stał się hybrydą i nie jest dostępny w innych wersjach silnikowych. No i kosztuje… od 181 600 zł!

Trzeba kochać i bardzo potrzebować Trailhawka, by kupić wersję 4xe w tej właśnie specyfikacji. Tym bardziej że napęd budzi pewne wątpliwości. Niespójna praca skrzyni biegów i mizerny zasięg na prądzie to jeszcze nic w porównaniu do zużycia paliwa, które jest porównywalne z dużo większymi autami.

W terenie cechuje go bardzo dobra, najlepsza w historii tej odmiany, dynamika, która pozwala rozpędzić się do odpowiedniej prędkości przed podjazdem na dystansie kilku metrów. Ponadto, nadal ma spory prześwit, a cały spód samochodu jest chroniony stalowymi płytami. Niestety, napęd 4xe jest kompletnie nieprzygotowany do przejazdów przez wodę. Więcej ciekawych informacji znajdziecie w materiale wideo.

Więcej na temat Renegade'a 4xe w mniej terenowych warunkach przeczytacie w teście Mariusza Zmysłowskiego:

Test: Jeep Renegade 4xe S — na przygodę w małym gronie

Czy jeśli chcę od czasu do czasu przejechać się po bezdrożach, przez lekki teren i liznąć odrobinę weekendowego offroadu, od razu muszę kupować…

Obserwuj nas na Google News:

Zobacz więcej artykułów z serii: Offroad Marcina

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda Fordem S-Maxem w wersji hybrydowej. Wiadomości o śmierci minivanów są przedwczesne Pierwsza jazda SsangYongiem Rextonem G4. Korea bardzo szybko się uczy Test: BMW M440i xDrive Cabrio – sposób na relaks w słońcu Test: jedyny Lexus LS400 LWB - japoński rywal rolls-royce'a, który miał nigdy nie powstać Test: Suzuki Ignis Hybrid 4WD - czym naprawdę jest ten maluch? Nowa Toyota Avensis Touring Sports (2015) 1,6 D-4D & 2,0 D-4D - test, opinia, spalanie, cena Ford Focus Sedan 1,6 EcoBoost 182 KM Titanium - dylemat [test autokult.pl] Audi RS6 Avant - wojna domowa. Model stracił pozycję lidera Chevrolet Aveo 4d 1,3 Diesel LTZ - więcej, niż myślisz [test autokult.pl] Test wideo: Volkswagen ID.3 Pure Performance, czyli elektryk w cenie diesla Volvo XC70 D4 Drive-E Summum Inscription - test, opinia, spalanie, cena Suzuki Baleno 1.2 DualJet: budżetowy rywal Fiata Tipo?

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test: Mazda CX-60 – ponad 3 litry pod maską. Tym razem nic nie tracimy! Pierwsza jazda: BMW iX M60 - jeszcze szybciej, jeszcze wygodniej Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Pierwsza jazda: Fiat 500X i Tipo Hybrid – krok naprzód, który odczujesz niekoniecznie podczas jazdy Test: Peugeot 308 SW – Francuzi potrafią słuchać, ale to kosztuje