Odwrót od elektryków. Dyrektor mówi, co będzie następne

Stany Zjednoczone, Niemcy oraz Francja produkują o 45 proc. mniej elektryków niż zaplanowano – donosi jeden z poddostawców. Zamiast tego producenci zwracają uwagę na hybrydy i plug-iny.

Produkcja Mercedesa EQEProdukcja Mercedesa EQE
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mercedes-Benz AG – Communicati
Mateusz Lubczański

– Dalej jest dużo niepewności odnośnie wielkości produkcji oraz rozwoju rynków – mówi Laurent Favre, dyrektor zarządzający dostawcy części OPMobility, odnośnie produkcji pojazdów elektrycznych. – Przejście na elektromobilność było narzucone przez władze, zapotrzebowanie nie wyszło od klientów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test: Audi R8 - pożegnanie króla

Jak stwierdził, kluczowi producenci pojazdów operują nawet 45 proc. poniżej wstępnych prognoz. "To oznacza, że nasza praca wymaga ciągłej adaptacji" – informuje dyrektor.

Favre zaznacza jednak, że rośnie zainteresowanie napędami hybrydowymi oraz plug-inami.

– Niektórzy z naszych klientów, szczególnie ze Stanów Zjednoczonych, chcieli przejść bezpośrednio z silników spalinowych do elektryków. Teraz skupiają się na hybrydach plug-in – mówi dyrektor zarządzający.

Niedawno Ford ogłosił inwestycję w dobrze zarabiającą serię F Super Duty, która ma być produkowana w kanadyjskim Ontario. Wcześniej skupiano się na rozwoju elektryków. Z kolei w Europie Mercedes postawił na rozwój silników spalinowych, a Włosi ograniczyli liczbę zmian w fabryce elektryków w Mirafiori.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem