ABT wyręcza Volkswagena i rozpoczyna sprzedaż elektrycznego Caddy

Volkswagen w swojej ofercie do tej pory mógł pochwalić się tylko jednym elektrycznym autem użytkowym, którym jest e-Crafter. Teraz kolejny model niemieckiej marki doczekał się wersji na prąd, jednak jego projektem zajęła się firma ABT Sportsline, a dokładniej jej oddział ABT e-Line, z którym koncern Volkswagena blisko współpracuje. Właśnie ruszają zapisy na e-Caddy’iego.

Dzięki umieszczeniu baterii pod podłogą elektryczny Caddy nie straci na przestrzeni ładunkowejDzięki umieszczeniu baterii pod podłogą elektryczny Caddy nie straci na przestrzeni ładunkowej
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

ABT do tej pory kojarzył nam się z mocnymi i podrasowanymi modelami VAG-a. Prawdopodobnie i oni zrozumieli, że żeby iść naprzód nie można oprzeć się dynamicznemu rozwojowi elektromobilności. Dlatego we współpracy z Volkswagenem, opracowali elektryczną wersję Caddy’iego.

Podzespoły charakterystyczne dla samochodów na prąd zostały porozmieszczane w taki sposób, że przestrzeń użytkowa na tym w ogóle nie ucierpiała i wynosi 4,2 m3, choć ładowność zmniejszyła się względem spalinowego Caddy o nieco ponad 300 kg. Co ważne, elektryczny napęd dostępny jest tylko dla Caddy’iego z przedłużonym rozstawem osi, ale oprócz klasycznej wersji dostawczej, dostępne są także wersje osobowe, w tym odmiana przygotowana do świadczenia usług taksówkarskich.

Działem odpowiedzialnym za powstanie e-Caddy'iego był ABT e-Line
Działem odpowiedzialnym za powstanie e-Caddy'iego był ABT e-Line © fot. mat. prasowe

Caddy wyposażony został w 83-kilowatowy silnik elektryczny (113 KM), który generuje 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki bateriom o pojemności 37,3 kWh, auto jest w stanie na jednym ładowaniu, zgodnie z normą WLTP, pokonać 159 km, a w cyklu miejskim – nawet 167 km.

Ładowanie do pełna prądem przemiennym o mocy 7,2 kW powinno zająć 5 godzin, natomiast przy skorzystaniu ze stacji szybkiego ładowania o mocy ładowania 50 kW, 80 proc. pojemności akumulatorów osiągniemy już w 50 minut. Prędkość maksymalna została, podobnie jak w e-Crafterze, ograniczona do 90 km/h, ale jest możliwość zdjęcia blokady, dzięki czemu pojedziemy o 30 km/h szybciej. Trzeba się jednak liczyć wtedy z niższym zasięgiem (142 km).

ABT to już nie tylko tuning i szybkie samochody
ABT to już nie tylko tuning i szybkie samochody © fot. mat. prasowe

Auto można już zamawiać, ale pierwsze sztuki trafią do klientów dopiero w pierwszym kwartale 2020 roku. Poza oficjalnymi partnerami ABT, sprzedażą e-Caddy’iego zajmą się wybrane salony Volkswagena, a jego ceny zaczynają się od 30 tys. euro (ok. 128 tys. zł).

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki