Porsche Macan EV zadebiutuje z opóźnieniem przez problemy z oprogramowaniem

Elektryczny Macan to model, z którym Porsche wiąże spore nadzieje. Niestety na rynku pojawi się nie wcześniej niż w 2024 roku. Powód opóźnienia jest podobny jak w przypadku kilku innych modeli koncernu Volkswagena. Chodzi o oprogramowanie.

Ten model w 2024 roku doczeka się elektrycznego następcyTen model w 2024 roku doczeka się elektrycznego następcy
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Porsche
Aleksander Ruciński

Elektryczne SUV-y premium to dynamicznie rozwijający się segment. Porsche również ma w planach swojego przedstawiciela. Niestety, klienci muszą uzbroić się w cierpliwość. Macan EV, który pierwotnie miał być gotowy w 2023 roku, trafi na rynek z rocznym opóźnieniem.

Producent poinformował o tym w prospekcie wyemitowanym przy okazji giełdowego debiutu marki. Opóźnienia mogą dotyczyć nie tylko Macana EV, ale i projektu BEV 718 obejmującego elektrycznych następców modeli Boxster i Cayman.

Jak donosi brytyjski magazyn "Autocar", powołujący się na treści zawarte w prospekcie, dział Cariad odpowiedzialny za oprogramowanie w koncernie Volkswagena notuje opóźnienia. Trzeba dodać, że nie po raz pierwszy. Podobne kłopoty zaważyły również na terminach debiutów elektryków z Wolfsburga: ID.3 i ID.4.

Na tę chwilę Porsche jest dość mocno uzależnione od matczynego koncernu. "Autocar" zwraca jednak uwagę na plany technicznej autonomii. W przyszłości Porsche zamierza opracować m.in. własną platformę SSP Sport dla kolejnych odsłon Panamery i Taycana, a także dużego, ale nienazwanego jeszcze SUV-a.

Plany marki związane z elektryfikacją są dość poważne. Zgodnie z założeniami ponad połowa porsche sprzedawanych po 2025 roku ma być zelektryfikowana. W 2030 roku wynik powinien wzrosnąć do 80 proc.

Wybrane dla Ciebie

Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie