Apple współpracowało z BYD. Chcieli opracować superbaterie

Amerykański potentat na rynku telefonów, Apple, współpracował z chińskim koncernem BYD w dziedzinie badań nad nową generacją baterii trakcyjnych do samochodów. Waszyngton zapewne nie jest zachwycony.

Visitors inspect a BYD Sealion 7 electric vehicle at the Paris Motor Show in Paris, France, on Tuesday, Oct. 15, 2024. The 90th edition of the Paris Motor Show runs 14-20 October. Photographer: Nathan Laine/Bloomberg via Getty ImagesBYD Sealion 7 - Paris Motor Show (15.10.2024) Bloomberg via Getty Images
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Tomasz Budzik

Niedawno administracja prezydenta Bidena ogłosiła zaporowe cła na produkowane w Chinach samochody, a nawet chęć wprowadzenia całkowitego zakazu używania takich pojazdów na amerykańskich drogach. Tymczasem "Automotive News Europe" informuje, że od lat trwały wspólne prace amerykańskiego Apple z chińskim BYD nad opracowaniem bardziej wydajnych baterii do aut.

Współpraca miała się rozpocząć w 2017 r., gdy firma Apple prowadziła projekt, mający zaowocować powstaniem samochodu tej marki. Bezpośrednim skutkiem współpracy miało być powstanie ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowego, zapewniającego większy niż dotychczas zasięg i wyższy poziom bezpieczeństwa niż tradycyjne akumulatory. Amerykańska firma miała wydawać na te badania nawet miliard dolarów rocznie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test: Audi R8 - pożegnanie króla

Zdaniem części specjalistów przedstawiona przez koncern BYD rodzina baterii samochodowych Blade może być w pewnej mierze owocem współpracy z amerykańskim gigantem. W oficjalnym oświadczeniu BYD zaznaczono jednak, że to chiński koncern posiada pełnię praw patentowych do baterii, a także wskazano, że jest to dzieło inżynierów BYD-a.

Jak informuje "Automotive News Europe", to właśnie baterie z rodziny Blade stały się istotnym atutem samochodów elektrycznych marki BYD i przyczyniły się do osiągnięcia przez chińską firmę jednego z czołowych producentów aut elektrycznych na świecie.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇