Audi R8 jednak otrzyma następcę? Nowe doniesienia budzą wiele nadziei

Oferowane od 2015 r. Audi R8 powoli kończy swój rynkowy żywot. Kwestia następcy już od dłuższego czasu budziła spore wątpliwości, lecz po raz pierwszy od dawna możemy usłyszeć optymistyczne doniesienia.

Audi R8 Coupé V10 GT RWDAudi R8 Coupé V10 GT RWD
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | AUDI AG
Kamil Niewiński

Audi R8 to jeden z najciekawszych supersamochodów na rynku. Jednostka V10, niewielka masa oscylująca w granicach 1500 kg i charakterystyka nastawiona na radość z jazdy - nic dziwnego, że model ten zdołał zebrać wokół siebie rzeszę sympatyków. Tych samych sympatyków, którzy ze smutkiem patrzą na ostatnią kampanię Audi, w której centrum jest właśnie pożegnanie R8.

Samochód ten wykona swoje ostatnie okrążenie i to fani zdecydują, na jakich zasadach się ono odbędzie. W tle jednak pojawiają się nadal spore wątpliwości dotyczące tego, czy legendarny już model Niemców otrzyma swoją bezpośrednią kontynuację, a jeżeli tak, to w jakiej formie. Wieloma nowymi informacjami karmi nas serwis Autocar, który w najnowszym tekście przedstawił garść wieści o kontynuatorze R8.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Audi R8 Coupe 5.2 FSI V10 plus 610 KM, 2015 - test AutoCentrum.pl #239

Z informacji portalu wynika, że obecnie Grupa Volkswagena pracuje nad nową platformą o nazwie SSP, która miałaby być gotowa w 2027 r. Na podstawie tej właśnie platformy Audi ma pracować nad architekturą dostosowaną do aut cechujących się małym nakładem, imponującymi osiągami oraz napędem elektrycznym. Wszystko po to, by móc jak najszybciej zaprezentować następcę R8.

Jest to kolejne źródło, które potwierdza, że jeżeli R8 trafi na rynek, będzie elektrykiem. Według Volkswagena platforma SPP ma być zdolna do obsługi jednostek generujących moc nawet 1700 KM. Jej dodatkową przewagą ma być również uniwersalność. Potencjalnie bowiem SPP może obsłużyć bardzo szeroki przekrój modeli pod kątem rozmiarów - od aut z wymiarami zbliżonymi do Audi TT po kolosy pokroju Porsche Cayenne.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy