BMW i7 jeszcze w kamuflażu. Wiemy, co pod nim kryje

Nie od dziś wiadomo, że BMW pracuje nad flagową, elektryczną limuzyną, która miałaby być alternatywą dla produktów Mercedesa i BMW. Auto wkracza właśnie w kolejną fazę testów. Choć nadal nie zrzuciło kamuflażu, odsłania przed nami coraz więcej.

BMW i7 (2022)BMW i7 (2022)
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BMW
Aleksander Ruciński

Jak nietrudno zauważyć, linie zakamuflowanego i7 prezentują się dość zachowawczo. Pytanie tylko, jaka w tym zasługa ewentualnych wstawek i dokładek mających zmylić odbiorcę. Tak czy inaczej, do obłości Mercedesa EQS sporo brakuje. Elektryczne BMW bardziej przypomina Serię 7 niż futurystyczną limuzynę, co dla wielu może być zdecydowaną zaletą.

Zresztą, trudno się temu dziwić, gdyż i7 prawdopodobnie nie będzie zupełnie nową konstrukcją, lecz jedynie elektrycznym wydaniem flagowej limuzyny z Bawarii. Ważniejsze od stylistyki jest jednak to, co znajdziemy pod nadwoziem. To dwa elektryczne silniki, po jednym dla każdej z osi. Podobny zestaw zwany piątą generacją eDrive znajdziemy już m.in. w modelach iX oraz i4. W tym wydaniu można spodziewać się mocy sięgającej nawet 600 KM.

Jak przystało na limuzynę, rozstaw osi jest całkiem słuszny, co nie tylko pozwala wygospodarować sporo miejsca dla pasażerów tylnej kanapy, ale i ukryć w podłodze pokaźne akumulatory. Ich łączna pojemność ma oscylować w okolicach 106 kWh — tak jak we wspomnianym już iX.

BMW i7 (2022)
BMW i7 (2022) © mat. prasowe / BMW

Zgodnie z danymi producenta maksymalny zasięg w SUV-ie to 599 km. W przypadku i7 może być to nieco więcej z uwagi na potencjalnie lepszą aerodynamikę. Więcej detali poznamy w najbliższych miesiącach, gdyż oficjalny debiut zaplanowano już na przyszły rok.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/15] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków z przywilejami. Karol Nawrocki podpisał ustawę
Kierowcy elektryków z przywilejami. Karol Nawrocki podpisał ustawę
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥