BMW intensywnie testuje elektryczne i7 i jak widać, świetnie się przy tym bawi

Znacie powiedzenie "pieniądz lubi ciszę"? Na pewno do serca wzięli je sobie inżynierowie BMW, którzy szykują swoją pierwszą elektryczną limuzynę. Teraz pokazali pierwsze zdjęcia zamaskowanego modelu, który jest podawany intensywnym testom w Szwecji.

BMW i7BMW i7
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/BMW
Filip Buliński

Elektryfikacja w BMW wchodzi na coraz wyższy poziom. Po debiucie elektrycznego i4 oraz dużego iX Bawarczycy szykują się do kolejnej głośnej premiery – BMW i7, czyli flagowego elektryka z Monachium i głównego rywala dla Mercedesa EQS. O powstaniu auta było wiadomo już od jakiegoś czasu, ale teraz BMW zdradziło kilka szczegółów i pokazało pierwsze zdjęcia zamaskowanego auta.

Można na nich zobaczyć m.in. stosunkowo nisko osadzone przednie światła, pokaźnych rozmiarów atrapę chłodnicy oraz kasetowe, zrównane z powierzchnią drzwi klamki. Nowy elektryczny flagowiec poddawany jest intensywnym testom w Arjeplog w pobliżu koła podbiegunowego.

BMW i7
BMW i7 © fot. mat. prasowe/BMW

Miejsce testów wcale nie jest przypadkowe, ponieważ nawierzchnia oraz panujące warunki drogowe mają pomóc inżynierom w ustawieniu i zestrojeniu zawieszenia, układu kierowniczego, hamulców czy działaniu wszelkich systemów stabilizujących jazdę. Ma to zapewnić jak najlepszy kompromis między charakterystycznym dla BMW prowadzeniem a komfortem jazdy.

Jak wiadomo, zimowe warunki i niskie temperatury są dla elektryków szczególnie wymagające, dlatego inżynierowie dopracowują także układ napędowy pod kątem wydajności i skuteczności działania. BMW zastosowało tutaj układ eDrive 5. generacji, który znajdziemy również w nowym iX. Można się więc spodziewać, że model produkcyjny będzie dysponował silnikami o podobnej mocy i akumulatorami o podobnej pojemności co nowy SUV.

BMW i7
BMW i7 © fot. mat. prasowe/BMW

Na więcej szczegółów musimy jeszcze poczekać. Debiut BMW i7 zaplanowany został na 2022 r.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku