BMW Vision M Next Concept to 600-konna hybryda, która może trafić do produkcji

Koncepty mają to do siebie, że często pozostają tylko konceptami. Tym razem jest inaczej. BMW pokazało nieziemskie Vision M Next Concept i powiedziało, że może go wyprodukować. Warunek? Muszą znaleźć się chętni.

Wielkie "nerki", jak przystało na nowe BMWWielkie "nerki", jak przystało na nowe BMW
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/BMW
Michał Zieliński

Argumentów, by chcieć mieć w garażu produkcyjną wersję Vision M Next Concept nie brakuje. Zacznijmy od wyglądu. Na pierwszy rzut oka auto wygląda jak ewolucja i8. Ma podobną linię i charakterystyczne, podnoszone do góry drzwi. Jak przystało na nowe BMW, ma wielki grill na przedzie. Nowością są światła z włókna szklanego wykorzystujące technikę Laser Wire.

W tylnych lampach ładnie wkomponowano logo producenta
W tylnych lampach ładnie wkomponowano logo producenta © Fot. Materiały prasowe/BMW

Gdyby tego było mało, Vision M Next Concept ma nietypowe malowanie. Obok stonowanego szarego pojawił się kolor o odpowiedniej nazwie "Thrilling Orange" (ang. "porywający pomarańczowy"). Wnętrze jest zdecydowanie najbardziej nowoczesną częścią auta. Drzwi otwierają się po rozpoznaniu twarzy kierowcy. Kierownica przypomina ster statku kosmicznego a informacje pojawiają się na wyświetlaczu head-up wykorzystującym rozszerzoną rzeczywistość.

Za napęd odpowiada – podobnie jak w i8 – układ hybrydowy. Motor elektryczny i czterocylindrowy benzynowy silnik razem generują 600 KM. Sprint do setki zajmuje równe 3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi okrągłe 300 km/h. Osiągi można poprawić klikając funkcję BOOST+. Do tego auto jest w stanie przejechać 100 km wyłącznie na silniku elektrycznym.

Tak wygląda świat zza kierownicy Vision M Next Concept
Tak wygląda świat zza kierownicy Vision M Next Concept © Fot. Materiały prasowe/BMW

Kluczowe jednak mają być właściwości jezdne. BMW chce, by Vision M Next Concept był zapowiedzią samochodu sportowego przyszłości. Takiego, który będzie odskocznią od autonomicznych pojazdów, jakimi niewątpliwie kiedyś będziemy się poruszać. Podoba się? To dobrze, bo BMW nie wyklucza, że auto trafi do produkcji.

Jak podaje serwis Motor1.com, szef inżynierów marki zdradził, że firma rozważy stworzenie produkcyjnej wersji Vision M Next Concept, jeśli będzie wystarczająco dużo potencjalnych kupców. Auto miałoby wiele wspólnego z i8 (np. karbonowy monokok) i na pewno pozostałoby hybrydą typu plug-in. Czy uda się wprowadzić je do sprzedaży? Tego pewnie dowiemy się w najbliższych latach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/33] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy