WAŻNE
TERAZ

Tusk po posiedzeniu w BBN. "Każdy, kto odważy się zaatakować Polskę"

Auto tak złe, że Kanadyjczyk poszedł do sądu. Psuje się wszystko

Flagowy elektryk Volvo zadebiutował później, niż planowano. Powodem były problemy z oprogramowaniem. Są tak duże, że wieloletni fan marki z Kanady poszedł do sądu.

Volvo EX90Volvo EX90
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

EX90 miało być topowym modelem marki w świecie elektromobilności, nowoczesnym rozwinięciem XC90, oferującym duży zasięg, bogate wyposażenie i zaawansowane funkcje z zakresu wsparcia kierowcy.

Niestety auto od samego początku nie ma najlepszej prasy. Z powodu oprogramowania, które okazało się największą zmorą, przesunięto pierwotną datę rynkowego debiutu o blisko dwa lata. Mimo to nie uporano się ze wszystkimi problemami.

Amerykańska organizacja "Consumer Reports" nazwała ten model "niedokończonym", a odczucia niektórych użytkowników pokrywają się z wynikami testów. Przykładem jest Vicken Kanadjian - wieloletni fan Volvo, który po zakupie EX90 całkowicie zmienił swoje nastawienie do marki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volvo XC40 P8 Recharge: pierwszy test pierwszego elektryka Szwedów

Jak informuje serwis "Insideevs.com", lista problemów z jego EX90 okazała się tak długa, że postanowił założyć stronę MyVolvoEX90.com, na której dokumentuje wszystkie awarie i przypadłości trapiące jego samochód.

Z sekcji "o mnie" wynika, że Kandyjczyk był wcześniej zadowolonym użytkownikiem modelu XC90 z 2019 roku. Jak twierdzi, auto zrobiło na nim wrażenie "wydajnością, funkcjami bezpieczeństwa i niezawodnością". Niestety EX90 nie okazało się godnym następcą.

Po odebraniu pojazdu w marcu (w innej konfiguracji EX90 niż pierwotnie zamówiona, aby uniknąć dalszych opóźnień), problemy zaczęły się natychmiast. "Po trzech dniach wszystkie kluczyki (brelok, karty i kluczyk cyfrowy) przestały działać. Jedynym sposobem na odblokowanie pojazdu była aplikacja Volvo" – napisał. Nawet po aktualizacji oprogramowania w kwietniu, kluczyki cyfrowe nadal nie działały.

Dodał, że sytuacja pogorszyła się po kolejnej kwietniowej aktualizacji oprogramowania.

"Główny ekran centralny przestał działać, występowały powtarzające się problemy z blokowaniem/odblokowywaniem drzwi, z powodu awarii systemu uruchamiało się zatrzymanie awaryjne, a klimatyzacja i wentylacja nie działały przez tydzień" – powiedział.

Najgorsze miało jednak dopiero nadejść - "Podczas jazdy autostradą nr 13 (Montreal) pojazd nagle przestał reagować na pedał gazu i wyświetlił komunikat: 'Usterka komunikacji systemowej/System Pilot Assist wyłączony. Znajdź miejsce do zatrzymania i wybierz P, aby zaparkować. Po zaparkowaniu system uruchomi się ponownie'. Stworzyło to niezwykle niebezpieczną sytuację na ruchliwej autostradzie" – powiedział. "Zarówno dealer, jak i Dział Obsługi Klienta Volvo Canada potwierdzili, że pojazd wymagał natychmiastowego holowania".

Kanadjian złożył skargę do Transport Canada, krajowego organu regulacyjnego ds. transportu, i domaga się odkupu wadliwego pojazdu przez Volvo. Bez skutku

"Po miesiącach udokumentowanych problemów i obaw o bezpieczeństwo, Volvo Cars North America oficjalnie odmówiło wymiany lub odkupienia mojego wadliwego EX90" – napisał Kanadjian. Właściciel ostatecznie zdecydował się na drogę sądową. Sprawa jest w toku i nie wiadomo, jak ostatecznie się potoczy.

Opisany przypadek jest ekstremalny, ale - sądząc po wpisach użytkowników w serwisach "Consumer Reports" oraz "Reddit" inni użytkownicy również borykają się z podobnymi kłopotami. Należy jednak zaznaczyć, że nie wszyscy są niezadowoleni. Wiele osób potwierdza, że aktualizacje oprogramowania przyniosły oczekiwany skutek i ich auta nie sprawiają już żadnych problemów.

Wybrane dla Ciebie

Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej