Chińczycy chcą otworzyć w Europie punkty recyklingu baterii do aut elektrycznych

Chińskie przedsiębiorstwo CATL chce otworzyć w Europie punkty recyklingu baterii litowo-jonowych. Gigant szuka partnerów do przedsięwzięcia.

Według zapowiedzi CATL w Europie powstanie wiele punktów recyklingu baterii elektrycznychWedług zapowiedzi CATL w Europie powstanie wiele punktów recyklingu baterii elektrycznych
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Największy na świecie producent baterii litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych CATL prowadzi rozmowy w sprawie utworzenia wielu punktów recyklingu akumulatorów w Europie, a także poszukuje partnerów do postawienia podobnych obiektów w Ameryce Północnej.

"Wierzymy, że recykling jest koniecznością, w przeciwnym razie, gdy pojazd zostanie wycofany z eksploatacji, co zrobisz? Bateria zanieczyszcza glebę, jest niebezpieczna i może być wybuchowa" - powiedział Ni Jun, dyrektor ds. produkcji CATL, podczas niedawnego Światowego Forum Ekonomicznego.

Jun dodał, że CATL jest już największą na świecie firmą zajmującą się recyklingiem akumulatorów do pojazdów elektrycznych, która jest w stanie odzyskać ponad 99 proc. niklu, kobaltu i manganu z ogniwa oraz ponad 90 proc. litu. Nie podano niestety żadnych szczegółów na temat tego, gdzie zostaną zbudowane nowe obiekty, jednak CATL ma obecnie tylko jedną fabrykę akumulatorów w Europie, która znajduje się w Niemczech, więc sensowne byłoby umieszczenie zakładu recyklingu w pobliżu. CATL buduje również drugą fabrykę na Węgrzech jednak ta ma zostać ukończona dopiero za cztery lata.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci