Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie

Yangwang to luksusowa marka koncernu BYD, która niebawem zamierza wypłynąć na szerokie wody. Właśnie ogłoszony rekord z pewnością jej w tym pomoże.

Yangwang U9 Track EditionYangwang U9 Track Edition
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BYD
Aleksander Ruciński

Yangwang U9 Track Edition, najnowszy model chińskiego producenta BYD, stał się najszybszym elektrycznym pojazdem na świecie. Hypercar osiągnął prędkość 472.41 km/h bijąc absolutny rekord w swojej kategorii.

U9 Track Edition bazuje na tej samej platformie co obecnie sprzedawany model U9, ale z kilkoma modyfikacjami. Pojazd wykorzystuje pierwszą na świecie masowo produkowaną platformę o napięciu 1,2 tys. woltów, co w połączeniu z ulepszonym systemem zarządzania termicznego, daje ekstremalne możliwości.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie

Każdy z czterech silników hypercara może osiągnąć do 30 tys. obrotów na minutę, generując 744,26 KM. Łączna moc pojazdu przekracza 2,958 KM, co czyni go jednym z najmocniejszych samochodów na świecie.

Model Track Edition wyposażono w system DiSus-X Intelligent Body Control, który umożliwia pojazdowi wykonywanie niezwykłych manewrów, takich jak jazda na trzech kołach. W stosunku do zwykłego U9 ulepszono również oprogramowanie sterujące pracą podwozia, co pozwala na niezależne dostosowanie zawieszenia każdego koła dla optymalnej jazdy na torze.

Yangwang U9 Track Edition
Yangwang U9 Track Edition © Materiały prasowe | BYD

W celu pobicia rekordu Yangwang współpracował z Giti Tire nad stworzeniem opon typu pół-slick, które mają unikalny wzór bieżnika i zoptymalizowaną mieszankę. Jest to ogumienie zaprojektowane specjalnie z myślą o U9.

Wynik Yangwanga jest odzwierciedleniem wysokich aspiracji Chińczyków, którzy nie zamierzają już gonić europejskiej czy amerykańskiej konkurencji, lecz być wzorem do naśladowania. Przynajmniej w kwestii prędkości maksymalnej, gdyż o tym, jak U9 naprawdę zachowuje się na torze, przekonamy się pewnie dopiero za jakiś czas.

Yangwang U9 Track Edition
Yangwang U9 Track Edition © Materiały prasowe | BYD
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem