Citroën e-Jumpy i Peugeot e-Expert to elektryczne dostawczaki z przyzwoitym zasięgiem

Segment elektrycznych pojazdów dostawczych zyskał kolejnych przedstawicieli. To Citroën e-Jumpy i Peugeot e-Expert, czyli bliźniacze konstrukcje zaprezentowanego wcześniej Opla Vivaro-e. Każdy z tych modeli zasługuje na uwagę głównie z powodu niezłego zasięgu, który na jednym ładowaniu wynosi nawet 330 km.

Przy korzystaniu z szybkiej ładowarki na zapełnienie baterii w 80 proc. wystarczy nawet pół godziny.Przy korzystaniu z szybkiej ładowarki na zapełnienie baterii w 80 proc. wystarczy nawet pół godziny.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Elektryczne dostawczaki PSA wykorzystują tę samą platformę EMP2, co oznacza 136-konny silnik elektryczny i dwa rozmiary akumulatorów do wyboru. Dokładnie ten sam napęd znajdziemy nie tylko we wspomnianym już Oplu Vivaro-e, ale również miejskich elektrykach, jak Peugeot e-208 czy Opel Corsa-e.

Choć napęd nie jest przesadnie mocny, powinien okazać się wystarczający także dla użytkowych modeli. Zarówno e-Jumpy i Peugeot e-Expert na osiągnięcie setki potrzebują 13,1 sekundy. Prędkość maksymalna została natomiast ograniczona do 130 km/h - więcej nie potrzeba, tym bardziej że sam producent nie ukrywa raczej miejskiego przeznaczenia tych pojazdów.

W podstawowym wariancie klienci mogą liczyć na akumulator o pojemności 50 kWh, który ma pozwolić na przejechanie 230 km bez ładowania. Większe ogniwo ma 75 kWh i w tej wersji samochód może sprawdzić się także w trasie, dzięki zasięgowi do 330 km.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Do wyboru będą trzy wersje nadwozia różniące się długością. Największa z nich zmieści 6,6 m3 ładunku o masie nieprzekraczającej 1275 kg. Maksymalny uciąg wyniesie natomiast równą tonę. Nie są to przesadnie imponujące wartości, ale powinny okazać się więcej niż wystarczające w transporcie krótkodystansowym.

Elektryczne dostawczaki PSA pojawią się w salonach w drugiej połowie roku. Ceny nie są jeszcze znane, a to od nich w dużej mierze zależy rynkowy sukces.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem