Cupra Formentor debiutuje w wersji plug-in. Jest droższa niż topowy benzyniak

Pierwszy autorski samochód Cupry, Formentor, dotychczas był dostępny wyłącznie w mocnym wydaniu VZ. Teraz dołącza do niego zauważalnie słabsza hybryda plug-in. Niższa moc wcale jednak nie oznacza niższej ceny.

Formentor z wtyczką kosztuje mniej niż 200 tys. zł.Formentor z wtyczką kosztuje mniej niż 200 tys. zł.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Cupra, która pod koniec ubiegłego roku wjechała do salonów z nowym Leonem i Formentorem, początkowo oferowała tego pierwszego wyłącznie jako hybrydę, podczas gdy crossover był dostępny z kolei tylko z mocną benzyną. Teraz, po uzupełnieniu gamy, obydwa modele kupimy w każdym z tych wariantów. O 300-konnym Leonie i jego cenach już pisaliśmy w poniższym tekście.

Po przedstawieniu szczegółowych cenników okazało się, że 300-konny, w pełni spalinowy Leon jest tańszy od 245-konnej hybrydy. W przypadku Formentora sytuacja wygląda podobnie - pokazana właśnie wersja z wtyczką kosztuje zauważalnie więcej od 310-konnego wariantu VZ, w którym dostaniemy nie tylko więcej mocy, ale i napęd na 4 koła.

VZ to wydatek w wysokości 194 500 zł, podczas gdy nowa hybryda została wyceniona na 199 400 zł. Oczywiście auto ma dużą przewagę, jaką jest możliwość jazdy na samym prądzie i wynikające z tego korzyści, ale jako samochód typowo sportowy sprawdzi się zapewne zauważalnie gorzej od wydania VZ.

Zresztą, wystarczy porównać osiągi - 310-konny VZ na osiągnięcie pierwszej setki potrzebuje zaledwie 4,9 s, podczas gdy hybrydzie ten sam proces zajmuje równe 7 s. To efekt nie tylko niższej mocy, ale i większej masy własnej wynikającej z zastosowania dodatkowego akumulatora i silnika elektrycznego. Wyposażenie obu wariantów jest natomiast identyczne.

Cupra Formentor Plug-in - wyposażenie standardowe:

  • system front assist,
  • asystent parkowania,
  • kamera cofania,
  • 3-strefowa klimatyzacja,
  • system bezkluczykowy,
  • radio DAB,
  • nawigacja,
  • pełne oświetlenie LED,
  • 19-calowe felgi,
  • kubełkowe fotele pokryte skórą ekologiczną.

Biorąc pod uwagę bogate wyposażenie, charakter auta i fakt, że hybrydy typu plug-in z zasady nie są tanie, propozycja Cupry wydaje się trzymać rynkowy poziom. Pytanie tylko, ile osób zdecyduje się wybrać wtyczkę zamiast klasycznego benzyniaka.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie