Cupra Formentor debiutuje w wersji plug-in. Jest droższa niż topowy benzyniak

Pierwszy autorski samochód Cupry, Formentor, dotychczas był dostępny wyłącznie w mocnym wydaniu VZ. Teraz dołącza do niego zauważalnie słabsza hybryda plug-in. Niższa moc wcale jednak nie oznacza niższej ceny.

Formentor z wtyczką kosztuje mniej niż 200 tys. zł.Formentor z wtyczką kosztuje mniej niż 200 tys. zł.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Cupra, która pod koniec ubiegłego roku wjechała do salonów z nowym Leonem i Formentorem, początkowo oferowała tego pierwszego wyłącznie jako hybrydę, podczas gdy crossover był dostępny z kolei tylko z mocną benzyną. Teraz, po uzupełnieniu gamy, obydwa modele kupimy w każdym z tych wariantów. O 300-konnym Leonie i jego cenach już pisaliśmy w poniższym tekście.

Po przedstawieniu szczegółowych cenników okazało się, że 300-konny, w pełni spalinowy Leon jest tańszy od 245-konnej hybrydy. W przypadku Formentora sytuacja wygląda podobnie - pokazana właśnie wersja z wtyczką kosztuje zauważalnie więcej od 310-konnego wariantu VZ, w którym dostaniemy nie tylko więcej mocy, ale i napęd na 4 koła.

VZ to wydatek w wysokości 194 500 zł, podczas gdy nowa hybryda została wyceniona na 199 400 zł. Oczywiście auto ma dużą przewagę, jaką jest możliwość jazdy na samym prądzie i wynikające z tego korzyści, ale jako samochód typowo sportowy sprawdzi się zapewne zauważalnie gorzej od wydania VZ.

Zresztą, wystarczy porównać osiągi - 310-konny VZ na osiągnięcie pierwszej setki potrzebuje zaledwie 4,9 s, podczas gdy hybrydzie ten sam proces zajmuje równe 7 s. To efekt nie tylko niższej mocy, ale i większej masy własnej wynikającej z zastosowania dodatkowego akumulatora i silnika elektrycznego. Wyposażenie obu wariantów jest natomiast identyczne.

Cupra Formentor Plug-in - wyposażenie standardowe:

  • system front assist,
  • asystent parkowania,
  • kamera cofania,
  • 3-strefowa klimatyzacja,
  • system bezkluczykowy,
  • radio DAB,
  • nawigacja,
  • pełne oświetlenie LED,
  • 19-calowe felgi,
  • kubełkowe fotele pokryte skórą ekologiczną.

Biorąc pod uwagę bogate wyposażenie, charakter auta i fakt, że hybrydy typu plug-in z zasady nie są tanie, propozycja Cupry wydaje się trzymać rynkowy poziom. Pytanie tylko, ile osób zdecyduje się wybrać wtyczkę zamiast klasycznego benzyniaka.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie