Problem Elona Muska. Samochody rdzewieją po 11 dniach

Problemów z Cybertruckami ciąg dalszy. Pierwsze egzemplarze trafiają do klientów, którzy przekonują się, że nierdzewna stal wcale taka nierdzewna nie jest.

Tesla CybertruckTesla Cybertruck
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Mateusz Lubczański

Cybertruck potrafi wzbudzić zainteresowanie, choć ostatnie doniesienia stawiają go w raczej negatywnym świetle. Po tym jak klienci skarżyli się na dyskusyjne wykończenie nadwozia (chociażby nieregularne odstępy między panelami), tak teraz okazuje się, że pick-up wykonany ze stali nierdzewnej… rdzewieje.

Jeden z użytkowników na forum właścicieli Cybertrucka zauważa, że jego auto przejechało 381 mil (nieco ponad 600 km), a większość z 11 dni spędziło zaparkowane przed domem. Wystarczyło jednak trochę deszczu, by na nadwoziu pojawiły się niechciane, pomarańczowe punkty. Jak dodaje, Cybertruck trafi do serwisu.

"Właśnie odebrałem mojego Cybertrucka. Doradca handlowy wspomniał, że ten model będzie miał pomarańczowy nalot po jeździe w deszczu" - pisze inny kierowca.

Słówko wyjaśnienia dlaczego taka sytuacja może mieć miejsce: stal nierdzewna – wbrew nazwie – może rdzewieć. Wynika to przede wszystkim z jej składu, gdzie zawartość drogiego chromu jest kluczowa dla jej zabezpieczenia.

W grę wchodzą też nikiel czy azot, dając rozmaite właściwości materiału. Przed rdzą jest on chroniony przez tlenek chromu, który tworzy niewidoczną, cienką warstwę chroniącą przed utlenianiem. Jak to warstwa – może być przerwana.

Instrukcja Tesli Cybertruck wspomina też, by wszelkie nieczystości, jak np. ptasie odchody czy owady na samochodzie, usuwać od razu, ponieważ mogą one uszkodzić nadwozie.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem