Deutz przedstawił swój silnik wodorowy. Jest gotowy do produkcji i pojawi się w 2024 r. 

Niemiecka firma Deutz ogłosiła, że ich nowy silnik wodorowy wszedł w fazę gotowości produkcji seryjnej. 6-cylindrowa jednostka nie wykorzystuje jednak wodoru jako ogniw paliwowych. I choć w przyszłości ma napędzać pojazdy, karierę zacznie od czegoś innego.

6-cylindrowy silnik generuje 200 kW6-cylindrowy silnik generuje 200 kW
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Deutz
Filip Buliński

Czy pojazdy określane potocznie jako "wodorowe" to tylko takie z ogniwami paliwowymi jak Toyota Mirai? Otóż nie. Jest jeszcze inny sposób wykorzystania pierwiastka, żeby napędzić samochód. Wodór może być po prostu spalany wewnątrz komory spalania, podobnie jak benzyna czy olej napędowy.

Właśnie takim silnikiem pochwaliła się ostatnio niemiecka firma Deutz, znana z produkcji jednostek do maszyn rolniczych, budowlanych czy pojazdów ciężarowych. Co więcej, jednostka oznaczona TCG 7.8 H2 pomyślnie przeszła testy, a Deutz ogłosił gotowość produkcyjną.

To ważny krok marki do osiągnięcia neutralności pod kątem emisji CO2. Silnik spełnia wszelkie wymagania unijne, które pozwalają jednostkę określać jako zeroemisyjną. Deutz chwali się też, że 6-cylindrową jednostkę wyróżnia cicha praca, osiągając przy tym moc 200 kW (ok. 272 KM).

Oficjalna premiera rynkowa silnika ma odbyć się w 2024 r., ale zanim trafi do pojazdów, będzie pełniła funkcję generatorów prądu, a także znajdzie zastosowanie w transporcie szynowym. Taka kolej rzeczy tłumaczona jest wciąż kulejącą infrastrukturą tankowania wodoru. Już na przyszły rok planowany jest program pilotażowy w stacjonarnym systemie wytwarzania energii z jednym z partnerów regionalnych, gdzie silnik ma udowodnić swoje możliwości w praktyce.

Samo rozwiązanie spalania wodoru w komorze spalania nie jest całkiem nowe. Wiele lat temu BMW eksperymentowało z taką jednostką w Serii 7 Hydrogen.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Cybertruck z zakazem wjazdu do Niemiec. Bez wyjątków nawet dla amerykańskiej armii
Cybertruck z zakazem wjazdu do Niemiec. Bez wyjątków nawet dla amerykańskiej armii