Dongfeng M-Hero w Polsce. Zjada na śniadanie Teslę Cybertruck

Amerykańska Tesla Cybertruck zrobiła wokół siebie ogromne zamieszanie, a pierwsze lawety z tymi pojazdami widziano już na naszych drogach. Tymczasem jej chiński konkurent Dongfeng M-Hero jeździ już u nas o własnych siłach. Widziano go m.in. w Warszawie. Co to jest za samochód?

Dongfeng M-Hero Dongfeng M-Hero
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Autoren-Union Mobilität/Dongfeng
Marcin Łobodziński

Dongfeng M-Hero 917 to elektryczne auto terenowe wyglądające jak wóz bojowy. Można go kupić w niektórych krajach Europy, m.in. w Norwegii czy Hiszpanii. Jednak w przeciwieństwie do Tesli Cybertruck, jego wygląd nie jest tylko na pokaz.

Nadwozie mierzące pięć metrów długości i ważące ponad trzy tony jest napędzane czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 1088 KM, ich maksymalny moment obrotowy to 1400 Nm, a energia trafia do nich z akumulatora o pojemności 142 kWh.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opony całoroczne vs. sezonowe - argumenty za i przeciw

Jednak nie te parametry, a jego możliwości terenowe to jest to, czym góruje nad Teslą Cybertruck. Amerykańskie auto poza napędem na cztery koła i ogumieniem terenowym nie ma niczego więcej do zaoferowania w trudnym terenie. Zresztą na niejednym filmie w internecie widać, że nie radzi sobie z pokonaniem wielu miejsc, w których klasyczne terenówki radzą sobie lepiej.

Dongfeng ma doskonale ukształtowane kąty, przygotowane do kontaktu z podłożem zderzaki, niezależne zawieszenie, które zwiększa prześwit i sprawnie działający napęd na cztery koła (w przeciwieństwie do tego w Tesli). Podobnie jak amerykańskie auto, również ma cztery koła skrętne. Do tego może pokonywać 90-centymetrowe brody.

Dongfeng M-Hero
Dongfeng M-Hero © Materiały prasowe | Autoren-Union Mobilität/Dongfeng

Największą przewagę Dongfeng zyskuje jednak w wyglądzie. Tesla Cybertruck to pojazd, który wielu osobom się podoba, ale wygląda jak dzieło artystów sztuki nowoczesnej. M-Hero to pojazd, który prezentuje się, jakby w środku siedzieli żołnierze sił specjalnych. O ile samochód z USA może co najwyżej zaciekawić, o tyle Dongfeng zdecydowanie odstrasza. I z pewnością m.in. o to chodziło.

Nieoficjalnie dowiedziałem się, że auto zostało kupione w Polsce u jednego z warszawskich dealerów, ale nie jest to potwierdzona informacja. Możliwe, że będzie sprzedawane u nas w niedużym nakładzie.

Dongfeng Mengshi Warrior EQ2056M3
Dongfeng Mengshi Warrior EQ2056M3 © Materiały prasowe | Dongfeng

Ciekawostką może być to, że M-Hero to marka należąca do chińskiego giganta Dongfeng, która nie od dziś zajmuje się produkcją pojazdów terenowych, w tym militarnych. Do rodziny pojazdów Dongfeng Mengshi należy m.in. chińska kopia HUMVEE (zdjęcie wyżej) czy lekki opancerzony pojazd Dongfeng CSK131. M-Hero ma być jedynym w swoim rodzaju samochodem elektrycznym nawiązującym wyglądem do pojazdów bojowych, ale całkowicie drogowym, nawet luksusowym.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje