WAŻNE
TERAZ

Kaczyński umywa ręce w sprawie Mejzy, zdecyduje klub PiS. Znamy kulisy

Elektryczna Gelenda otrzyma wersję mini. Zwiększy to jej przystępność?

Jeżeli patrzyliście krzywo na plany Mercedesa dotyczące stworzenia elektrycznej Klasy G, nie będziecie zadowoleni. Jeżeli jednak czekacie na Gelendę na prąd i martwiliście się o jej ceny, nowe informacje z pewnością was ucieszą.

Mercedes-Benz G 500 Final EditionMercedes-Benz G 500 Final Edition
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-Benz
Kamil Niewiński

O tym, że pierwszy w historii elektryczny Mercedes Klasy G jest w drodze, mogliśmy dowiedzieć się już w 2021 r., kiedy Niemcy zaprezentowali Concept EQG - wizualizację tego, jak być może będzie wyglądać elektryczna Gelenda. Przez następne miesiące otrzymywaliśmy nowe informacje o tym aucie, a zza kulis zaczęły również docierać nawet pierwsze zdjęcia szpiegowskie.

Kolejne kluczowe informacje na temat nadchodzącej Klasy G na prąd otrzymaliśmy podczas targów IAA Mobility 2023 w Monachium. Potwierdzenie premiery tego samochodu było oczywiście formalnością - ta wydarzy się w 2024 r. Równocześnie jednak otrzymaliśmy zupełnie nowe wieści, które mogą zadziwić wiele osób.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nietypowy test nowego Mercedesa klasy G: jak się żyje z luksusową terenówką na co dzień

Dyrektor generalny marki Mercedes, Ola Kallenius, cytowany przez "Automotive News Europe", przyznał bowiem, że w planach jest również mniejsza wersja elektrycznej Gelendy. Szwed z niemieckim obywatelstwem objaśnił, że taka odmiana ma nieść więcej zabawy z jazdy zarówno na szosie, jak i poza nią, a także kosztować znacznie mniej niż nawet spalinowa Gelenda.

Czy skurczona Klasa G w wersji na prąd ma rynkową rację bytu? Wszystko zapewne rozbije się o cenę. Obecnie produkowana Gelenda jest wyceniana na ok. 530 tys. zł, więc większą sprzedaż i duże zainteresowanie modelem można byłoby uzyskać obniżając cenę względem odmiany spalinowej już nawet o kilkadziesiąt tysięcy złotych. 

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy