Elektryczne Renault K-ZE trafi do Europy. Będzie naprawdę tanie

Czyżby czekała nas cenowa rewolucja w segmencie pojazdów elektrycznych? Wiele na to wskazuje. Wszystko za sprawą Renault K-ZE znanym już m.in. z chińskiego rynku. Francuzi potwierdzili, że auto niebawem trafi także do Europy, gdzie będzie najtańszym samochodem na prąd.

K-ZE bazuje na budżetowym modelu Kwid.K-ZE bazuje na budżetowym modelu Kwid.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Renault sprzedaje na niektórych rynkach budżetowy model Kwid, który jest niczym innym jak małym, miejskim crossoverem. W Chinach Kwid doczekał się elektrycznej odmiany oferowanej pod nazwą K-ZE. Jak się okazuje, auto trafi także do Europy.

Potwierdził to Giles Normand - szef działu aut elektrycznych w Renault. Ten niepozorny samochodzik może okazać się prawdziwym hitem sprzedaży, jeśli tylko zapewnienia Francuzów doczekają się potwierdzenia w rzeczywistości. Wszystko za sprawą ceny, która ma szanse okazać się bardzo atrakcyjna - w Azji samochód kosztuje równowartość 40 tysięcy złotych.

Jak będzie u nas? Cóż, z uwagi na konieczność dostosowania oferty do wymogów europejskich przepisów, K-ZE może okazać się nieco droższe. Mimo to finalna kwota powinna okazać się na tyle atrakcyjna, by można było mówić o najtańszym, elektrycznym aucie oferowanym w Europie. Renault celuje głównie w klientów z miast, wliczając w to firmy carsharingowe.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Auto, które już w 2020 roku może pojawić się w Europie, ma zapewniać około 180 km realnego zasięgu na jednym ładowaniu, a przy tym całkiem przyzwoite przyspieszenie i 110 km/h prędkości maksymalnej. Jesteśmy ciekawi czy Renault uda się ukryć jego budżetowy charakter na tyle, by była to wystarczająco wyrafinowana oferta dla Europy.

Jedno jest pewne - napęd elektryczny stopniowo wkracza w coraz niższe segmenty rynku, co z pewnością wpłynie na popularyzację tego rozwiązania. K-ZE może okazać się ważnym ogniwem w tym procesie, o czym zapewne przekonamy się już za kilka miesięcy.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne