Elektryczne Renault Twingo jeszcze w tym roku. Oby było lepsze od Smarta

Renault zamierza poszerzyć gamę modeli zasilanych prądem. Zgodnie z zapowiedziami, jeszcze w 2019 roku do udanego Zoe dołączyć ma także mniejsze i tańsze Twingo EV. To świetny pomysł, choć mam pewne obawy co do tego, czy będzie to dobry elektryk.

Mamy nadzieję, że elektryczne Twingo nie zostanie w całości oparte na Smarcie EQ.Mamy nadzieję, że elektryczne Twingo nie zostanie w całości oparte na Smarcie EQ.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Mały elektryczny przedstawiciel segmentu A spod znaku Renault pojawi się na rynku jeszcze w 2020 roku. Będzie rywalizował m.in. z trojaczkami koncernu Volkswagena. Jeśli okaże się rozsądnie wyceniony, ma szanse na sukces. Pod warunkiem, że Renault nie zaczerpnie zbyt wielu rozwiązań ze Smarta.

Skąd ten pomysł? Otóż spalinowe wersje Renault Twingo oraz Smarta Forfour to techniczne bliźniaki wykorzystujące te same rozwiązania, a różniące się głównie pozycjonowaniem marki, wyglądem i oczywiście ceną. Obecnie w gamie Smarta pozostała wyłącznie elektryczna wersja modelu, która z pewnością nie jest najlepszym reprezentantem swojego segmentu.

Bateria o pojemności niecałych 17 kWh w realnym użytkowaniu pozwala na pokonanie nie więcej niż 100 km, a gdy robi się zimniej, zasięg spada do zaledwie kilkudziesięciu kilometrów, co dla niektórych może być wartością zbyt małą nawet w miejskim użytkowaniu. Mam więc obawy, że elektryczne Twingo będzie borykało się z podobnymi problemami. Oczywiście tylko jeśli Renault postanowi w całości wykorzystać napęd Smarta.

Francuzi nie pochwalili się jeszcze specyfikacją swojego nowego elektryka, by uspokoić sytuację. Mamy nadzieję, że nauczeni na błędach Smarta zdecydują się zastosować w Twingo chociaż wydajniejszy akumulator. Wszystko stanie się jasne już w najbliższych miesiącach. Wówczas okaże się, czy elektryczne Renault będzie nie tylko lepsze, ale i tańsze od kosztującego 98 400 zł Forfoura.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne