WAŻNE
TERAZ

Kaczyński umywa ręce w sprawie Mejzy, zdecyduje klub PiS. Znamy kulisy

Nowy problem elektryków. Wideo mrozi krew w żyłach

Rosnąca waga samochodów nie jest dla nikogo zaskoczeniem, ale elektryczne modele stwarzają sporo nowych problemów. Jednym z nich jest infrastruktura, np. barierki przy drogach, które w ogóle nie spełniają swojego zadania.

Elektryczny Rivian przebijający się przez bariery.Elektryczny Rivian przebijający się przez bariery.
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Uniwersytet Nebraska
Mateusz Lubczański

Badacze z Uniwersytetu w Nebrasce dokonali testu wytrzymałości barierek w kontakcie z rozpędzonym autem elektrycznym. Wybranym modelem jest Rivian R1T - pick-up, który waży 3175 kg. Auto pędziło 96 km/h, przebiło barierki jakby nigdy nic i zatrzymało się dopiero na betonowych zabezpieczeniach. Największą obawą naukowców jest fakt, że Rivian praktycznie nie zwolnił przy pierwszym uderzeniu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

EV Crash Test by UNL's Midwest Roadside Safety Facility

W 2018 podobne obawy wzbudził test Tesli Modelu 3, która przebiła się pod barierkami. Trudno sobie wyobrazić co mogło by się stać, gdyby do eksperymentu wykorzystano elektrycznego Hummera, który waży 4,5 tony!

Problem zauważa również armia Stanów Zjednoczonych, która widzi zagrożenie w elektrykach przebijających się przez bariery zabezpieczające imprezy masowe. Wykorzystanie mocniejszych konstrukcji jest problemem – bariera zatrzymująca ważące 3,5 tony auto musi tak pracować, by jednocześnie nie rozpłaszczyć pojazdu o wadze 1500 kg.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy