Faraday Future ma kłopoty. Szef firmy wnioskuje o bankructwo

Faraday Future to chińsko-amerykańska firma założona w 2014 roku w celu projektowania i produkcji samochodów elektrycznych. Jej początki były bardzo obiecujące, a z planów wynikało, że produkty Faradaya w przyszłości zagrożą Tesli. Póki co jednak nic z tego nie wyszło, ponieważ firma nieustannie boryka się z problemami finansowymi.

Faraday Future FF91 mógłby stać się hitem, gdyby tylko w końcu trafił na rynek.Faraday Future FF91 mógłby stać się hitem, gdyby tylko w końcu trafił na rynek.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

W 2017 roku na targach CES przedstawiciele Faraday Future obiecywali, że niebawem wystartują z produkcją elektrycznego modelu FF91. Poza futurystyczną stylistyką i elektrycznym napędem miał się on wyróżniać także świetnymi osiągami. Rozpoczęto nawet przyjmowanie zamówień. Chętni musieli wpłacić zaliczkę w wysokości co najmniej 5 tysięcy dolarów. Niestety auta jak nie było, tak nie ma.

Ostatnie dwa lata nie były zbyt udane dla przedsiębiorstwa, które zostało porzucone przez jednego ze współzałożycieli, Nicka Sampsona, a także wdało się w konflikt z głównym inwestorem, jakim jest chińskie konsorcjum Evergrande Health Industry. Jakby tego było mało, obecny szef firmy Jia Yueting złożył wniosek o bankructwo w USA.

Na szczęście nie dotyczy on firmy Faraday Future, lecz osoby Yuetinga, jednakże problemy prezesa mogą odbić się na kondycji przedsiębiorstwa. Jia Yueting podjął bowiem decyzję o sprzedaży wszystkich swoich udziałów w Faraday Future, by pokryć osobiste długi w wysokości 2,3 mld dolarów. Większość wierzycieli pochodzi z Chin.

Faraday Future realizuje plan, który pozwoli na przetrwanie mimo dużych kłopotów. Firma zatrudniła właśnie Carstena Breitfelda, wieloletniego pracownika BMW, który zastąpi Yuetinga na stanowisku prezesa. Ten z kolei zostanie zdegradowany na stanowisko dyrektora ds. produktów i użytkowników. Spółka wydała oświadczenie, w którym stwierdza się, że obecne zawirowania finansowe nie wpłyną na jej działalność biznesową. Czy rzeczywiście tak będzie? Czas pokaże...

Wybrane dla Ciebie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne