Faraday Future ma kłopoty. Szef firmy wnioskuje o bankructwo

Faraday Future to chińsko-amerykańska firma założona w 2014 roku w celu projektowania i produkcji samochodów elektrycznych. Jej początki były bardzo obiecujące, a z planów wynikało, że produkty Faradaya w przyszłości zagrożą Tesli. Póki co jednak nic z tego nie wyszło, ponieważ firma nieustannie boryka się z problemami finansowymi.

Faraday Future FF91 mógłby stać się hitem, gdyby tylko w końcu trafił na rynek.Faraday Future FF91 mógłby stać się hitem, gdyby tylko w końcu trafił na rynek.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

W 2017 roku na targach CES przedstawiciele Faraday Future obiecywali, że niebawem wystartują z produkcją elektrycznego modelu FF91. Poza futurystyczną stylistyką i elektrycznym napędem miał się on wyróżniać także świetnymi osiągami. Rozpoczęto nawet przyjmowanie zamówień. Chętni musieli wpłacić zaliczkę w wysokości co najmniej 5 tysięcy dolarów. Niestety auta jak nie było, tak nie ma.

Ostatnie dwa lata nie były zbyt udane dla przedsiębiorstwa, które zostało porzucone przez jednego ze współzałożycieli, Nicka Sampsona, a także wdało się w konflikt z głównym inwestorem, jakim jest chińskie konsorcjum Evergrande Health Industry. Jakby tego było mało, obecny szef firmy Jia Yueting złożył wniosek o bankructwo w USA.

Na szczęście nie dotyczy on firmy Faraday Future, lecz osoby Yuetinga, jednakże problemy prezesa mogą odbić się na kondycji przedsiębiorstwa. Jia Yueting podjął bowiem decyzję o sprzedaży wszystkich swoich udziałów w Faraday Future, by pokryć osobiste długi w wysokości 2,3 mld dolarów. Większość wierzycieli pochodzi z Chin.

Faraday Future realizuje plan, który pozwoli na przetrwanie mimo dużych kłopotów. Firma zatrudniła właśnie Carstena Breitfelda, wieloletniego pracownika BMW, który zastąpi Yuetinga na stanowisku prezesa. Ten z kolei zostanie zdegradowany na stanowisko dyrektora ds. produktów i użytkowników. Spółka wydała oświadczenie, w którym stwierdza się, że obecne zawirowania finansowe nie wpłyną na jej działalność biznesową. Czy rzeczywiście tak będzie? Czas pokaże...

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟