Ferrari wróci do topowej kategorii LeMans po pół wieku. Oczywiście z hybrydą

Ferrari oficjalnie ogłosiło powrót do wyścigów długodystansowych. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, hypercar ferrari pojawi się na torach już w 2023 roku - równe pół wieku po ostatnim występie z 1973 roku.

488 GTE odniosły wiele sukcesów. Teraz czas na wyższe kategorie.488 GTE odniosły wiele sukcesów. Teraz czas na wyższe kategorie.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Ferrari
Aleksander Ruciński

Najbliższe lata w wyścigach WEC zapowiadają się naprawdę emocjonująco. Audi, Peugeot, a teraz Ferrari - w czasach gdy teoretycznie wszystkie siły skupione są na ekologii i elektryfikacji kolejny producent zapowiada powrót do wyścigów długodystansowych. Nie pozostaje nic innego, jak się z tego cieszyć.

Jeśli dobrze zastanowić się nad decyzją, ma ona sporo sensu szczególnie w przypadku producenta, który specjalizuje się ekstremalnie sportowych samochodach. Ferrari zamierza bowiem dołączyć do topowej, nowej kategorii LMH wykorzystującej mocne hybrydy. Doświadczenie zdobyte na torze można później przenieść na pojazdy cywilne, tym bardziej, że w obliczu coraz ostrzejszych norm emisji spalin, elektryfikacja gamy Ferrari wydaje się czymś nieuchronnym.

Włosi na razie nie pochwalili się żadnymi szczegółami. Na informacje o pojeździe, składzie kierowców i celach będziemy musieli jeszcze poczekać. Warto jednak wspomnieć, że marka z Maranello jest jedną z najbardziej zasłużonych w historii wyścigów długodystansowych - 9 wygranych, z czego ostatnia w 1965 roku. Później nastały czasy kultowej walki z Fordem, która doczekała się nawet ekranizacji w postaci filmu Ford v Ferrari.

W kolejnych dekadach marka była obecna w innych kategoriach. Największe sukcesy w ostatnich latach odnosiło 488 GTE Evo jeżdżące w klasie GTE Pro, które zdobyło łącznie aż 4 tytuły. Prawdziwa zabawa zacznie się jednak dopiero teraz - w najwyższej i najbardziej prestiżowej kategorii hypercarów. Włosi będą musieli sobie sporo przypomnieć. Jedno jest pewne - następne sezony WEC zapowiadają się naprawdę ciekawie.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯