Fiat E-Ulysse dołącza do grona elektrycznych vanów. Sprawdzi się także za miastem

Ulysse to kolejna wariacja koncernu Stellantis w segmencie pojazdów użytkowych. Fiat nawet nie próbował ukrywać pokrewieństwa z rodzeństwem spod znaku Peugeota, Citroëna czy Opla. Teraz do gamy modelu dołącza wersja na prąd o niezłych parametrach.

Włosi dość jasno sugerują przeznaczenie swojego modeluWłosi dość jasno sugerują przeznaczenie swojego modelu
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Fiat
Aleksander Ruciński

E-Ulysse to nowa propozycja w segmencie dobrze wyposażonych transporterów zdolnych zabrać na pokład większą liczbę osób. Szczególnie w dłuższym wydaniu Long, które mierzy aż 5306 mm. Standardowe ma z kolei 4956 mm. W zależności od konfiguracji, auto jest w stanie zabrać na pokład nawet ośmiu pasażerów lub 4900 litrów bagażu.

Najbardziej luksusowym wydaniem ma być natomiast odmiana 7-osobowa z rozkładanymi stolikami i fotelami odwracanymi tyłem do kierunku jazdy. Na liście opcji poza 3-strefową klimatyzacją znajdziemy ksenonowe reflektory, elektrycznie przesuwane drzwi, automatyczną klapę bagażnika czy rozbudowane multimedia z ekranem o przekątnej 7 cali. Są też fotele z masażem, panoramiczny dach oraz długa lista systemów wsparcia kierowcy.

Najważniejszy jest jednak napęd oparty na sprawdzonym zestawie powszechnie wykorzystywanym przez koncern Stellantis. Elektryczny silnik, który generuje 136 KM mocy i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozwala osiągać setkę w 13, 5 sekundy i rozpędzać się do 130 km/h. Zasięg zależy natomiast od wybranego akumulatora.

Fiat E-Ulysse
Fiat E-Ulysse © mat. prasowe / Fiat

Podstawowy ma pojemność 50 kWh, co przekłada się na 230 km maksymalnego zasięgu. Większy, 75 kWh pozwoli natomiast pokonać do 330 km na jednym ładowaniu, co jest już całkiem przyzwoitą wartością jak na ten segment.

E-Ulysse będzie produkowany we francuskiej fabryce w Hordain, obok Citroëna Jumpy, Peugeota Experta i Opla Vivaro. Ceny powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/24] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie