Flagowiec Renault. 300 KM, pod maską 1,2 l 

Renault Rafale jest już dostępne w salonach, ale dopiero teraz francuska marka odsłoniła topowe wydanie swojego flagowego modelu. To hybryda plug-in z napędem na cztery koła.

Renault RafaleRenault Rafale
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Materiały prasowe
Mateusz Lubczański

Rafale jeszcze nie jest popularnym widokiem na polskich drogach. Do bazowej odmiany napędzanej silnikiem o pojemności 1,2 l dołączyła topowa, 300-konna wersja z tą samą jednostką napędową.

Jednak jest ona wspierana przez kolejny silnik elektryczny, tym razem umieszczonym na tylnej osi. Łącznie topowe Rafale może pochwalić się mocą 300 KM oraz sprintem do setki na poziomie 6,4 s. Nieźle! Ogniwo ma pojemność 22 kWh, co oznacza, że francuskie auto w wydaniu plug-in jest w stanie przejechać nawet 100 km na jednym ładowaniu. To potrwa nieco ponad 2 godziny (do 80 proc.).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes-Benz G 580 - G-Turn

Jednak cała ta moc bez kontroli nie ma większego sensu. Dlatego najwyższa wersja wyposażenia – Atelier Alpine – ma na pokładzie kamerę, która skanuje drogę przed pojazdem i "daje znać" zawieszeniu, na co ma się przygotować. Czy to działa? O tym przekonamy się gdy Rafale trafi do nas na test. Na chwilę pisania tego tekstu polski importer nie podzielił się jeszcze oficjalnymi cenami.

  • Renault Rafale
  • Renault Rafale
  • Renault Rafale
  • Renault Rafale
  • Renault Rafale
[1/5] Renault Rafale Źródło zdjęć: WP Autokult | Materiały prasowe
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem