Ford Explorer zalicza poślizg. Czy marka ukrywa jego realną przyczynę?

Ford Explorer będzie kolejnym samochodem elektrycznym Amerykanów, który trafi na Stary Kontynent. Niestety osoby na niego oczekujące będą musiały uzbroić się w cierpliwość.

The Ford Motor Co. Explorer electric sport utility vehicle (SUV) during its launch in London, UK, on Tuesday, March 21, 2023. Ford will build it at the EV campus in Cologne, Germany, where it's invested $1 billion as part of broader plans to transition its European passenger car lineup entirely to electric models by the end of the decade. Photographer: Chris J. Ratcliffe/Bloomberg via Getty ImagesFord Explorer EV
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Kamil Niewiński

Ford Explorer, a dokładniej Ford Explorer EV, jest bardzo ważnym modelem dla producenta zza Oceanu Atlantyckiego. Jest to bowiem pierwszy elektryczny samochód marki nastawiony na sprzedaż masową, w przeciwieństwie do sportowego Mustanga Mach-E. Zaprezentowany został on w marcu 2023 r. i czerpie on z doświadczeń chociażby Volkswagena. Dla przykładu dzieli on z ID.4 platformę MEB.

Pierwotnie pierwsze egzemplarze Explorera miały trafić do klientów na samym początku 2024 r. Ze sporym wyprzedzeniem dowiedzieliśmy się jednak, że ten termin nie zostanie przez Forda dotrzymany. Portal "Automobilwoche" potwierdził te doniesienia u źródła, dzięki czemu wiemy już, że Explorer powinien trafić do klientów latem 2024 r.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Focus ST 2.0 EcoBlue - przychodzi czas na podjęcie decyzji

Ford wspiera nowy nadchodzący europejski standard dla samochodów elektrycznych, ponieważ jest on zgodny z naszą wewnętrzną filozofią dostarczania bezpiecznych pojazdów wysokiej jakości naszym klientom na całym świecie. Tym samym dostawy nowego Explorera rozpoczną się latem 2024.

Komunikat Forda

Czy więc powodem opóźnienia Explorera jest nowy standard baterii? To tłumaczenie kwestionuje w swoim artykule Michael Knauer, redaktor "Automotive News Europe". Mówi on o przeciekach zza kulis, które wskazują raczej na brak synchronizacji pomiędzy rozwojem elektryków Forda w Europie i w Stanach Zjednoczonych. Na Starym Kontynencie producent znacznie przyspieszył proces elektryfikacji, chcąc w pełni zakończyć go do 2030 roku. 

Ford Explorer
Ford Explorer © Materiały prasowe | FILIP/BLANK

Ford Explorer jest pierwszym samochodem, który będzie produkowany w odmienionej fabryce w Kolonii. Została ona całkowicie dostosowana do produkcji samochodów elektrycznych. Wcześniej niemiecka placówka odpowiadała za wypuszczanie w świat modelu Fiesta, który został wycofany z produkcji.

Wybrane dla Ciebie

Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS