Samochody będą wyjeżdżać z fabryki same? Intrygujące testy Forda

Ford szuka nowych rozwiązań, które pomogą jeszcze bardziej zautomatyzować proces produkcji samochodów. Jednym z pomysłów są prace nad sztuczną inteligencją, która pozwoli pojazdom na autonomiczne zjeżdżanie z linii produkcyjnej.

Testy systemu Ford E-SELFTesty systemu Ford E-SELF
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Kamil Niewiński

Niektóre informacje dotyczące rozwoju sztucznej inteligencji mogą dla nas brzmieć niczym science-fiction. Najnowsze zdobycze technologii są oczywiście bardzo szybko podłapywane przez koncerny motoryzacyjne, które sprawdzają, czy realne jest ich wykorzystanie w praktyce. Z bardzo ciekawym pomysłem wyszedł Ford, który uruchomił nowy projekt o nazwie E-SELF.

W nowym Centrum Produkcji Samochodów Elektrycznych Forda w niemieckiej Kolonii rozpoczęły się testy nowego systemu, który ma na celu znaczne usprawnienie i zautomatyzowanie końcowego etapu produkcji nowych egzemplarzy. Z wykorzystaniem sztucznej inteligencji gotowe samochody mają bowiem… samodzielnie zjeżdżać z linii produkcyjnej. Wszystko to z pomocą rozwijanego modułu autonomicznego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Mustang Mach-E – to nie fair!

W idealnym scenariuszu, który jest prezentowany przez Forda, auto miałoby samoistnie kierować się na testy końcowe, następnie zatrzymać się na ładowanie, a następne dojechać na parking, gdzie miałoby czekać na transport do klienta. Taka procedura miałaby zwiększyć bezpieczeństwo oraz efektywność pracy - auta nie musiałyby bowiem być doprowadzane do miejsca docelowego przez pracowników fabryki.

Ford naprawdę mocno zbroi się przed przypuszczeniem elektrycznej ofensywy na Europę. We wspomnianym centrum produkowany będzie elektryczny model Explorer. Celem amerykańskiego producenta jest przejście w całości na produkcję aut elektrycznych do 2030 roku, przy okazji osiągając na Starym Kontynencie pułap 600 tys. sprzedawanych elektryków rocznie w 2026 roku.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach