Samochody będą wyjeżdżać z fabryki same? Intrygujące testy Forda

Ford szuka nowych rozwiązań, które pomogą jeszcze bardziej zautomatyzować proces produkcji samochodów. Jednym z pomysłów są prace nad sztuczną inteligencją, która pozwoli pojazdom na autonomiczne zjeżdżanie z linii produkcyjnej.

Testy systemu Ford E-SELFTesty systemu Ford E-SELF
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Kamil Niewiński

Niektóre informacje dotyczące rozwoju sztucznej inteligencji mogą dla nas brzmieć niczym science-fiction. Najnowsze zdobycze technologii są oczywiście bardzo szybko podłapywane przez koncerny motoryzacyjne, które sprawdzają, czy realne jest ich wykorzystanie w praktyce. Z bardzo ciekawym pomysłem wyszedł Ford, który uruchomił nowy projekt o nazwie E-SELF.

W nowym Centrum Produkcji Samochodów Elektrycznych Forda w niemieckiej Kolonii rozpoczęły się testy nowego systemu, który ma na celu znaczne usprawnienie i zautomatyzowanie końcowego etapu produkcji nowych egzemplarzy. Z wykorzystaniem sztucznej inteligencji gotowe samochody mają bowiem… samodzielnie zjeżdżać z linii produkcyjnej. Wszystko to z pomocą rozwijanego modułu autonomicznego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Mustang Mach-E – to nie fair!

W idealnym scenariuszu, który jest prezentowany przez Forda, auto miałoby samoistnie kierować się na testy końcowe, następnie zatrzymać się na ładowanie, a następne dojechać na parking, gdzie miałoby czekać na transport do klienta. Taka procedura miałaby zwiększyć bezpieczeństwo oraz efektywność pracy - auta nie musiałyby bowiem być doprowadzane do miejsca docelowego przez pracowników fabryki.

Ford naprawdę mocno zbroi się przed przypuszczeniem elektrycznej ofensywy na Europę. We wspomnianym centrum produkowany będzie elektryczny model Explorer. Celem amerykańskiego producenta jest przejście w całości na produkcję aut elektrycznych do 2030 roku, przy okazji osiągając na Starym Kontynencie pułap 600 tys. sprzedawanych elektryków rocznie w 2026 roku.

Wybrane dla Ciebie

Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS