Franciszek dostał BMW i3. To kolejny papamobile na prąd

Już nawet papież przesiada się na elektryki. Włoski oddział BMW podarował Franciszkowi BMW i3. Co ciekawe, nie będzie to jedyny papamobile zasilany prądem.

Białe i3 będzie kolejnym elektrykiem w służbie u papieżaBiałe i3 będzie kolejnym elektrykiem w służbie u papieża
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BMW Group
Aleksander Ruciński
SKOMENTUJ

Papież Franciszek ceni sobie skromne auta. Podczas pielgrzymek wybiera zazwyczaj proste, nierzucające się w oczy pojazdy. Był widywany m.in. na tylnej kanapie Forda Focusa czy kilku modeli Dacii. Teraz będzie poruszał się równie skromnym elektrykiem, jakim jest białe BMW i3.

Ten niewielki i niezbyt okazały samochód to prezent od włoskiego oddziału marki. "Firma, której mam zaszczyt przewodniczyć, zdecydowała się podarować Ojcu Świętemu BMW i3. To auto, które świadczy o naszym holistycznym podejściu do zrównoważonego rozwoju. Znajduje się w czołówce pod względem wpływu na środowisko, zarówno z punktu widzenia wykorzystania czystej energii w fazie produkcji, jak i odpowiedzialnego korzystania z zasobów, aż po recykling pod koniec cyklu życia" - powiedział Massimiliano Di Silvestre, prezes BMW Italia.

Co ciekawe, nie będzie to jedyny w pełni elektryczny pojazd w papieskiej flocie, bowiem w Watykanie służy już Nissan Leaf, a kilka miesięcy temu, w maju 2021 roku, podobne auto obiecał również Fisker. Samochód ma być gotowy w 2022 roku i w przeciwieństwie do opisywanego BMW, będzie wyróżniał się zmodyfikowanym dachem pozwalającym papieżowi na przyjęcie pozycji stojącej i pozdrawianie wiernych.

Póki co jednak to i3 dzierży miano najnowszego elektrycznego papamobile, co — jak twierdzą przedstawiciele BMW — doskonale współgra ze wskazaniami głowy Kościoła, zawartymi w encyklice "Laudato si", dotyczącej ochrony "wspólnego domu", jakim jest nasza planeta.

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu