Frankfurt 2019: Volkswagen e-up! z większym zasięgiem i niższą ceną

Odświeżony Volkswagen e-Up! nie jest może najbardziej spektakularną premierą tegorocznego salonu we Frankfurcie. Z pewnością jednak należy do najważniejszych debiutów 2019 roku. To auto, które ma szanse sprawić, że napęd elektryczny stanie się bardziej dostępny, a co za tym idzie, znacznie popularniejszy niż dotychczas.

Aleksander Ruciński

To wciąż ten sam, stary, dobry Up!, choć wyposażony w wydajniejszą baterię i atrakcyjniej wyceniony. Właśnie ten drugi czynnik może zadecydować o jego sukcesie. W Niemczech auto kupimy już za niecałe 22 tysiące euro. Dotychczas było ono znacznie droższe - kosztowało bowiem 26 900 euro. Wszystko wskazuje, że Volkswagen chce przyczynić się do wzrostu popularności elektrycznych pojazdów miejskich.

Praktyczne, pudełkowate nadwozie skrywa całkiem bogate wyposażenie. Już w standardzie można liczyć na automatyczną klimatyzację, asystent pasa ruchu, czy radio z Bluetooth. Samochód dzięki nowej baterii przejedzie na pełnym ładowaniu nawet 260 km według cyklu WLTP. Realnie będzie to zapewne około 220 km.

W przypadku korzystania z szybkich ładowarek, 80% pojemności akumulatora zapełnimy po około godzinie. Osiągi są wystarczające jak na typowo miejski pojazd - sprint do setki zajmuje 11,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 130 km/h. Za około 2-3 tygodnie powinniśmy poznać polskie ceny elektrycznego Volkswagena. Według proporcjonalnych wyliczeń, bazujących na kwotach z rynku niemieckiego, e-up! nie powinien kosztować więcej niż 80 tysięcy złotych, co przy korzystaniu z państwowych dopłat dałoby realną kwotę około 56 tysięcy złotych.

Wybrane dla Ciebie
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯